Kecskemét TV Kecskemét TV Kecskeméti lapok Kecskeméti lapok Gong rádió Gong rádió Keol Keol MONTÁZS magazin MONTÁZS magazin
Regisztráció Regisztráció Regisztráció Kecskemét város Kecskemét város

Naptár 2024. Május 16. Csütörtök  Botond, Mózes

EUR: --- Ft Árfolyam csökkenés

GBP: --- Ft Árfolyam növekedés

Hiros.hu Facebook YouTube csatorna
Hirdetés

Az ügyfélközpontúságban erősítene az új jegyző

Interjú dr. Mayer Endrével

Vandlik János

2021.03.06. 20:35

Dr. Mayer Endre tizennégy éves hivatali pályafutása során eléggé megismerte a városházi adminisztráció működését ahhoz, hogy nemrég kinevezett jegyzőként elősegíthesse a működési  folyamatok fejlesztését. Interjúnkból kiderül, legfőbb célja az ügyfélbarát hivatal eszközeinek bővítése, erősítése.

– Másfél évtized alatt végigjárta a hivatali ranglétrát a városházán, s most jegyző, a polgármesteri hivatal első embere. Mit jelent ez önnek?

– Tizennegyedik éve dolgozom a kecskeméti polgármesteri hivatalban, az évek során ügyintézői pozícióból a jegyzőségig jutottam. Nagyon fontosnak tartom a pályám szempontjából, hogy minden egyes munkafolyamatot, amit a különböző szinteken meg lehet tanulni, megtanultam. Sok hasznos információt jelent ez a hivatal vezetésének mindennapjai során. Ezért a tudásért is hálás vagyok a vezetőimnek. Az pedig, hogy hivatali berkeken belül a városért dolgozhatok, számomra nagy örömet jelent. Szeretem Kecskemétet, szeretek itt lakni, jó érzéssel tölt el, ha tudok segíteni a helyi embereknek.

– Mennyire tervez önálló pólusként megnyilvánulni a várost érintő dolgokban? Úgy értem, láthatjuk-e majd a médiában közérdekű információkkal?

– A jegyző a hivatal embere, nem minősül közszereplőnek, így nem is tervezem a részvételt különböző sajtóeseményeken; nem állok a reflektorfénybe. A jegyző feladata alapvetően az önkormányzat működése során a törvényesség biztosítása. Szakmai elem, aki a polgármestert, illetve a képviselő-testületet felvilágosítja a törvényes keretekről egy-egy döntés meghozatalánál. Illetve nagyon fontos feladata, hogy választások alkalmával a helyi választási iroda vezetőjeként lebonyolítja az eseményeket. Emellett különböző törvények vagy kormányrendeletek felhatalmazása alapján más-más hatósági szerepköröket is be kell töltenie – igazából a jegyző ebből a szempontból egyfajta „mindenes” szerepkört tölt be.

Azonban akadnak olyan alkalmak, amikor a hivatalvezetőnek mégis nyilvánosság elé kell lépnie. Ilyen például a jövőre esedékes népszámlálás, illetve az országgyűlési választások időszaka. Ezen országos események helyi felelőseként tájékoztatni kell a lakosságot – illetve a feladat ellátásában résztvevőket – a legfontosabb információkról. Mindenféleképpen tervezem, hogy az ide kapcsolódó fontos információk közlésében a nyitott, megfelelő kommunikáció útját járom majd.

– Még ide kapcsolódva: hogyan áll hozzá a sokszor nehezen érthető hivatalos közleményekhez, melyeket – valljuk be – mindenki jól ismer a magyar adminisztratív szférából?

– Úgy gondolom, ezeket a közleményeket viszonylag kevesen olvassák, és még kevesebben értik. Úgyhogy, terveink szerint – igazodva az emberek kommunikációs igényeihez –, a közösségi média sokkal hatékonyabb közlési formáit is bevonjuk a tájékoztatásba. Tervezzük, hogy a városháza Facebook-oldalán hatékonyabb, rövid, tömör információkkal jelenünk meg. Olyanokkal, melyek a mindennapi ügyintézésben fontos támpontot adhatnak a lakosságnak. Ez azért is fontos, mert visszajelzések alapján azt látjuk, hogy amíg a városháza honlapján sokan nem találnak meg egy-egy fontos információt, addig egy Facebook-bejegyzést akár több ezren is megoszthatnak egymás között. Innen pedig egy kattintással eljuthatunk honlapunk részletesebb információihoz.

– Milyen tervekkel vágott bele új feladatába?

– A hivatal működésében minden, ami jó, az természetesen működik majd tovább. Az ügyek intézésében eddig megszerzett tapasztalatokat gyümölcsöztetni szeretném. Az biztos, hogy nyitnunk kell a lakosság felé; a kommunikációs csatornák bővítésén túl az ügyfélbarát közigazgatást is a lehető legtöbb eszközzel segítenünk kell.

Az elmúlt években az e-ügyintézés fejlődésével nagyot léptünk előre, majd a pandémia rámutatott arra, hogy adott esetben a személyes kommunikációt telefonnal kell kiváltani. Ezért most a leggyorsabb és legkonkrétabb tervem egy kontaktcenter, egy ügyfélkapcsolati központ létrehozása. Ez egy komplex ügyfél-tájékoztatási és ügyfélirányítási rendszer, elsősorban telefonos kapcsolattartást jelent. Ennek használatával az ügyfél könnyen eligazodik a hivatali rendszerben, még ha a kezdeti tapogatódzás során nem is tudja, hogy mit kell kezdeni egy üggyel, hogy egyáltalán melyik hivatal vagy hatóság az illetékes a megoldásra. Emellett ez egy rendkívül jó eszköz arra is, hogy kicsit közelítsük az ügyfelekhez a közigazgatást, hiszen a visszajelzések alapján nagyon sokan tartanak a hivatali ügyintézéstől. Nem tudják, kit kell keresni, nem tudják, hogyan kell az ügyet intézni – szinte kimondhatjuk, hogy félnek bejönni a hivatalba, vagy felvenni a telefont és érdeklődni a teendőket illetően. A sikertelenségtől félnek, hogy nem fogják jól csinálni, hogy nem kapják meg a szükséges tájékoztatást, vagy hogy ide-oda irányítják őket… Ezeket az ügyeket szeretnénk jobban kiszűrni, elérni, hogy a lakosság is jobban lássa, hogy mi szeretnénk az igényeiket minél jobban kiszolgálni.

– Sokan szeretik a kényelmesebb online ügyintézést, de mások, talán az idősebbek pedig akkor érzik komfortosan magukat, ha személyesen beszélhetnek egy ügyintézővel. Hogyan látja, ebben hogy áll Kecskemét?

– Pontos százalékot nem tudok mondani az elektronikus ügyintézés keretében bonyolított ügyek arányával kapcsolatban, de az biztos, hogy egyre inkább bővül. Főleg a fiatalabb korosztály és az egyéni vállalkozók nagyon magabiztosan mozognak ezen a területen. Ez gyakorlatilag megkönnyíti a mi életünket is, hiszen nem postán, hanem elektronikus rendszeren át jön be az anyag, az ügyfél minden kapcsolattartási és minden más fontosabb adatával egyetemben, ráadásul beazonosítható módon. Hálásak is vagyunk az ügyfeleknek, ha az e-ügyintézési módokat választják. Egyébként a telefonos ügyintézést is sokan veszik igénybe. Jelentős arányban az idősebb korosztály tartozik ebbe a körbe, vannak olyanok is közöttük, akik szinte csak egy jó szóra, egy beszélgetésre vágynak, nem is annyira a probléma megoldása miatt telefonálnak. Ezért is találtuk fontosnak, hogy olyan embereket válogassunk be a kontaktcenter munkatársai közé, akik profi ügyfelesként, felkészülten állnak a különböző kommunikációs szituációk elé, és tudnak segítséget, adott esetben akár támaszt nyújtani a betelefonálóknak.

– Ahogy ön is említette, sok embernek Magyarországon a hivatali ügyintézésről a „körmagyar”, a bürokrácia, ne adj’ isten a megalázó helyzetek jutnak eszébe. Az ön által vezetett szervezetben tartanak-e ügyfélkezelési tréningeket?

Hirdetés

[ A cikk a hirdetés után folytatódik! ]

– Esetünkben eddig az ügyfélszolgálati kollégáknak nem volt konkrét képzése. Egymástól tudták ellesni azokat a mesterfogásokat, amit később hasznosítani tudtak. Erre a kérdésre mostantól tudatosabb, a mai kor kihívásainak megfelelőbb választ szeretnénk adni. Különböző helyi képzéseket tervezünk, amelyek hatékonyan szolgálják majd a kollégák kiképzését, hogy felkészülten tudják majd képviselni a polgármesteri hivatal „hangját” az ügyfelek előtt.

– Milyen állapotban van most a polgármesteri hivatal személyi állomány, infrastruktúra tekintetében?

– Infrastrukturálisan jó a helyzet, a Városháza-beruházásnak köszönhetően reményeink szerint már a jövő évben megszépülve tudjuk majd fogadni ismét az ügyfeleinket, partnereinket, ami örömmel tölt el bennünket. Nyilván a berendezési tárgyak esetében még tudunk fejlődni, de nem állunk rosszul. Jelen pillanatban azonban a kapacitásainkat még a pandémiás védekezés köti le. Ezért a veszélyhelyzet végéig bármilyen típusú belső beruházást rangsorolni kell, a védekezés érdekeinek megfelelően.

A személyi állománnyal összefüggésben elmondhatjuk, hogy nagyon jó a csapat itt, a házon belül. Rendelkezésünkre áll egy nagyon érdekes kutatás: az Integrált Településfejlesztési Stratégiával – amely az elkövetkező, közel hét év kecskeméti fejlődését mozdítaná elő – összefüggésben felmérést végeztek a polgármesteri hivatal dolgozói között. Az általuk felvázolt  prioritások között kiemelt helyen szerepelt a szakmai továbbképzés lehetősége. Ez megerősített abban, hogy a humánerőforrás belső fejlesztésére is nagy hangsúlyt kell majd fektetnünk, hiszen az igény hangsúlyosan megfogalmazódott a kollégák részéről.

– Értékelik-e az ügyfélszolgálatok munkáját?

– Korábban mértük. Most a pandémia miatt az ügyfélszolgálatot tavaly március óta – kisebb megszakítással – szüneteltetnünk kellett, így az utóbbi időszakban természetesen nem volt mit vizsgálnunk. Azonban mindenképpen szeretnénk az ügyfél-elégedettséget nyomon követni, így a kontaktcenternek az alapgondolatában is szerepel, hogy már az első telefonhívástól kezdődően megkérdeznénk az ügyféltől ügye lezárulásának végén, hogy mennyire volt elégedett a kapott szolgáltatással. Ez az első lépéstől az utolsóig teljes rálátást biztosít majd a folyamatra.

– Lakosságról beszéltünk, mi a helyzet a vállalkozókkal – kapcsolatukkal a várossal, az adózási morállal stb.? Ebben a szegmensben van-e valamilyen fejlődési lehetőség?

– Az adózói morál elég jó Kecskeméten, ami nem is kimondottan adóügyi kérdés, hanem a városvezetés pozitív hozzáállása a vállalkozásokhoz. Elég jó a kapcsolattartás a polgármester asszonynak, valamint a kereskedelmi és iparkamarát is vezető alpolgármester úrnak köszönhetően is.

Amiben egy picit fejlődnünk kell szerintem – de ennek a lépéseit is tervezzük már –, hogy az adójogszabályok bonyolultabbá válásával érthetőbbé kellene tenni a tájékoztatási rendszert. Mindannyian tudjuk, hogy amikor kimegy egy jogszabály, első körben értelmezni kell – nagyon nehéz megmondani első látásra, hogy az mit is takar. Még nehezebb úgy megfogalmazni, hogy az adóügyekben, államigazgatásban nem jártas állampolgár is megértse. Részükre is közérthető információt szeretnénk adni, a leghatékonyabb információs csatornákon keresztül. Ezért jutott eszünkbe a városháza Facebook-oldala, hiszen azt mutatják a felmérések, hogy a közösségi médiában nagyobb a hírolvasás és -megosztás, mint a városháza honlapján keresztül. Ezen a módon tudnánk majd szerintem a vállalkozásoknak is segíteni a friss, közérdekű adatokhoz, információkhoz való hozzáférésben.

– És végül, mi az „ars poeticája”, vezérelve a jegyzői poszt betöltésében?

– Jegyzőnek lenni szolgálat. Közszolgálat. Nem hatalom kérdése, hanem ha valaki a köz érdekében akar eljárni, akkor nyilván a pártatlanság az elsődleges szempontja. Emellett az ügyintézési folyamatok hatékonyságának, továbbá az egységes és helyes jogértelmezésnek a biztosítása.

Nagyon fontos számomra a vezetői stílus kérdése. Nekem jegyzőként nem abban kell kiemelkednem, hogy a legjobban tudom a szakmai ügyek megoldását, hanem képesnek kell lennem a kollégákat abban segíteni, hogy ők a saját szakmai területükön a lehető leghatékonyabban tudjanak dolgozni. Részemről a támogató vezetés lesz az a plusz, amit munkájukhoz hozzá tudok majd tenni. Az a fő „ars poeticám”, hogy nem a főnökük, hanem a vezetőjük akarok lenni, egy olyan jó kolléga, aki az ügyes bajos dolgaikban segítséget tud nyújtani számukra.

Hirdetés

Percről percre percről percre

Fő híreink fő híreink

Hirdetés

helyi hírek

Ünnepvárás a Vásárhelyi Pál Iskolában

Ünnepvárás a Vásárhelyi Pál Iskolában

Ünnepváró teadélutánt rendeztek ma a Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola és Alapfokú Művés...

Csomagautomatákról és postapartneri-hálózatról egyeztet Kecskemét polgármestere

Csomagautomatákról és postapartneri-hálózatról egyeztet Kecskemét polgármestere

Nyolc csomaguatomatát fognak kihelyezni a következő 1-2 héten belül Kecskeméten. Ezt Szemereyné P...

Vita Kecskemét jövő évi költségvetéséről

Vita Kecskemét jövő évi költségvetéséről

Hosszas vita bontakozott ki a mai közgyűlésen Kecskemét 2023-as költségvetéséről. A kormánypárti ...

Kezdődhet Kecskemét és Ballószög víziközmű-hálózatának fejlesztése

Kezdődhet Kecskemét és Ballószög víziközmű-hálózatának fejlesztése

Nagyobb hatékonyságú ivóvízvezetéket kap Kecskemét és Ballószög. A mai közgyűlésen megszavazták a...

Elmarad szombaton a Péczely Saroltával való beszélgetés a könyvtárban

Elmarad szombaton a Péczely Saroltával való beszélgetés a könyvtárban

Kodály Zoltánné Péczely Sarolta egészségügyi okokból lemondta a szombat délutánra a megyei könyvt...

Alsóházi rangadóra készül hazai pályán a KNKSE

Alsóházi rangadóra készül hazai pályán a KNKSE

Két héttel ezelőtt éppen a Messzi István Sportcsarnokban szerezte meg első győzelmét a bajnokságb...

A baloldal frakcióvezetője az elmúlt év nehézségeiről beszélt

A baloldal frakcióvezetője az elmúlt év nehézségeiről beszélt

„Az esztendő végének közeledtével, advent idején nekünk is számvetést kell készítenünk a mö...

Nem volt indulatoktól mentes a közgyűlés kezdete

Nem volt indulatoktól mentes a közgyűlés kezdete

„A város érdekeit nem csak szem előtt tartó, hanem messzemenőkig szolgáló költségvetést nyú...

Győzelemmel búcsúztatná az évet hazai pályán a KTE-Piroska Szörp

Győzelemmel búcsúztatná az évet hazai pályán a KTE-Piroska Szörp

A naptári esztendő utolsó hazai megmérettetésére készülnek a hírös harcosok. Ezúttal a tabella há...

Idén karácsonykor a Te kívánságod is teljesülhet!

Idén karácsonykor a Te kívánságod is teljesülhet!

Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Malom Központ és a Hírös Cédrus Egyesület jóvoltából...

Szeretett alma materében koncertezett Fülei Balázs

Szeretett alma materében koncertezett Fülei Balázs

A Kodály Zoltán születésének 140. évfordulója kapcsán szervezett kecskeméti koncertsorozat részek...

Terelés az M5-ösön

Terelés az M5-ösön

Védőkorlát javítás valamint útépítési munkák miatt vannak forgalomkorlátozások térségünkben. Az Ú...

Elkészült Estike, a gerincsérült kutyus kerekes kocsija

Elkészült Estike, a gerincsérült kutyus kerekes kocsija

Elkészült a speciális kerekes kocsi Estike, a gerincsérült kutyus számára. A Menhely az Állatokér...

Megnövekedett az online elkövetett bűncselekmények száma

Megnövekedett az online elkövetett bűncselekmények száma

Közeleg a karácsony, a szeretet ünnepe, ami nem mindenki számára lehet boldog és gondtalan, hisze...

Hírek 1 percben!

Hírek 1 percben!

Nézze meg a nap legfontosabb kecskeméti híreit itt, egy percben.

Petőfi értelmezések a 21. században

Petőfi értelmezések a 21. században

Legendahántás, Petőfi és Arany barátsága egy kicsit másképpen, címmel tartottak előadást kedden e...

Segítsünk együtt a bűncselekmények áldozatainak!

Segítsünk együtt a bűncselekmények áldozatainak!

Bűncselekmények áldozatai számára indított gyűjtést a Kecskeméti Médiacentrum. Az Áldozatsegítő K...

Az 50. első díj Krakkóban - Durányik László a Múzsában

Az 50. első díj Krakkóban - Durányik László a Múzsában

Sorrendben az 50. első díjukat vehette át az Aurin Leánykar néhány napja Krakkóban, az ...

Országosan emelkedik, Kecskeméten csökken a szennyvízben a koronavírus koncentrációja

Országosan emelkedik, Kecskeméten csökken a szennyvízben a koronavírus koncentrációja

A szennyvízben mért SARS-CoV-2 örökítőanyag koncentrációja országos átlagot tekintve enyhe emelke...

Még több helyi hírmég több hír
Kecskeméti Lapok
Hírös históriák
Hírös gazdaság
A cookie-kkal még hatékonyabb szolgáltatásokat nyújthatunk. Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. További információk Értem

Süti („cookie”) Információ

Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.
A „sütiket” az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az Európai Unió előírásainak megfelelően használjuk.
Azon weblapoknak, melyek az Európai Unió országain belül működnek, a „sütik” használatához, és ezeknek a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük.

1. „Sütik” használatának szabályzata

Ez a szabályzat a domain név weboldal „sütijeire” vonatkozik.

2. Mik azok a „sütik”?

A „sütik” olyan kisméretű fájlok, melyek betűket és számokat tartalmaznak. A „süti” a webszerver és a felhasználó böngészője közötti információcsere eszköze. Ezek az adatfájlok nem futtathatók, nem tartalmaznak kémprogramokat és vírusokat, továbbá nem férhetnek hozzá a felhasználók merevlemez-tartalmához.

3. Mire használhatók a „sütik”?

A „sütik” által küldött információk segítségével az internetböngészők könnyebben felismerhetők, így a felhasználók releváns és „személyre szabott” tartalmat kapnak. A cookie-k kényelmesebbé teszik a böngészést, értve ez alatt az online adatbiztonsággal kapcsolatos igényeket és a releváns reklámokat. A „sütik” segítségével a weboldalak üzemeltetői névtelen (anonim) statisztikákat is készíthetnek az oldallátogatók szokásairól. Ezek felhasználásával az oldal szerkesztői még jobban személyre tudják szabni az oldal kinézetét és tartalmát.

4. Milyen „sütikkel” találkozhat?

A weboldalak kétféle sütit használhatnak:

  • - Ideiglenes „sütik”, melyek addig maradnak eszközén, amíg el nem hagyja weboldalt.
  • - Állandó „sütik”, melyek webes keresőjének beállításától függően hosszabb ideig, vagy egészen addig az eszközén maradnak, amíg azokat Ön nem törli.
  • - Harmadik féltől származó „sütik”, melyeket harmadik fél helyez el az Ön böngészőjében (pl. Google Analitika). Ezek abban az esetben kerülnek a böngészőjében elhelyezésre, ha a meglátogatott weboldal használja a harmadik fél által nyújtott szolgáltatásokat.

Elengedhetetlen munkamenet (session-id) „sütik”:

Ezek használata elengedhetetlen a weboldalon történő navigáláshoz, a weboldal funkcióinak működéséhez. Ezek elfogadása nélkül a honlap, illetve annak egyes részei nem, vagy hibásan jelenhetnek meg.

Analitikai vagy teljesítményfigyelő „sütik”:

Ezek segítenek abban, hogy megkülönböztessük a weboldal látogatóit, és adatokat gyűjtsünk arról, hogy a látogatók hogyan viselkednek a weboldalon. Ezekkel a „sütikkel” biztosítjuk például, hogy a weboldal az Ön által kért esetekben megjegyezze a bejelentkezést. Ezek nem gyűjtenek Önt azonosítani képes információkat, az adatokat összesítve és névtelenül tárolják. ( pl: Google Analitika)

Funkcionális „sütik”:

E sütik feladata a felhasználói élmény javítása. Észlelik, és tárolják például, hogy milyen eszközzel nyitotta meg a honlapot, vagy az Ön által korábban megadott, és tárolni kért adatait: például automatikus bejelentkezés, a választott nyelv, a szövegméretben, betűtípusban vagy a honlap egyéb testre szabható elemében Ön által végrehajtott felhasználói változtatások. Ezek a „sütik” nem követik nyomon az Ön más weboldalakon folytatott tevékenységét. Az általuk gyűjtött információkban lehetnek azonban személyes azonosító adatok, amelyeket Ön megosztott.

Célzott vagy reklám „sütik”:

Ezek segítségével a weboldalak az Ön érdeklődési körének leginkább megfelelő információt (marketing) tudnak nyújtani. Ehhez az Ön kifejezett belegyezése szükséges. Ezek a sütik részletes információkat gyűjtenek böngészési szokásairól.

5. Tartalmaznak a „sütik” személyes adatokat?

A legtöbb „süti” nem tartalmaz személyes információkat, segítségével nem azonosíthatók a felhasználók. A tárolt adatok a kényelmesebb böngészésért szükségesek, tárolásuk olyan módon történik, hogy jogosulatlan személy nem férhet hozzájuk.

6. Miért fontosak a „sütik” az interneten?

A „sütik” szerepe, hogy kényelmesebbé tegyék a felhasználók számára a böngészést, hiszen a böngészési előzmények révén állítja be a felhasználóknak a reklámokat, tartalmakat. A „sütik” letiltása vagy korlátozása néhány weboldalt használhatatlanná tesz. A letiltott vagy korlátozott „sütik” azonban nem jelentik azt, hogy a felhasználóknak nem jelennek meg hirdetések, csupán a megjelenő hirdetések és tartalmak nem „személyre szabottak”, azaz nem igazodnak a felhasználó igényeihez és érdeklődési köréhez. Néhány minta a „sütik” felhasználására:

  • - A felhasználó igényeihez igazított tartalmak, szolgáltatások, termékek megjelenítése.
  • - A felhasználó érdeklődési köre szerint kialakított ajánlatok.
  • - Az ön által kért esetben a bejelentkezés megjegyzése (maradjon bejelentkezve).
  • - Internetes tartalmakra vonatkozó gyermekvédelmi szűrők megjegyzése (family mode opciók, safe search funkciók).
  • - Reklámok gyakoriságának korlátozása; azaz, egy reklám megjelenítésének számszerű korlátozása a felhasználó részére adott weboldalon.
  • - A felhasználó számára releváns reklámok megjelenítése.
  • - Geotargeting

7. Biztonsággal és adatbiztonsággal kapcsolatos tényezők.

A „sütik” nem vírusok és kémprogramok. Mivel egyszerű szöveg típusú fájlok, ezért nem futtathatók, tehát nem tekinthetők programoknak. Előfordulhat azonban, hogy más szándékkal (rosszindulattal) rejtenek el információkat a „sütiben”, így azok spyware-ként működhetnek. Emiatt a víruskereső és –irtó programok a „sütiket” folyamatosan törlésre ítélhetik.

Mivel az internet böngészésre használt eszköz és a webszerverek folyamatosan kommunikálnak, tehát oda-vissza küldik az adatokat, ezért ha egy támadó (hekker) beavatkozik a folyamatba, kinyerheti a „sütik” által tárolt információkat. Ennek egyik oka lehet például a nem megfelelő módon titkosított internet (WiFi) beállítás. Ezt a rést kihasználva adatokat nyerhetnek ki a „sütikből”.

8. A „sütik” kezelése, törlése

A „sütiket” a használt böngészőprogramokban lehet törölni vagy letiltani. A böngészők alapértelmezett módon engedélyezik a „sütik” elhelyezését. Ezt a böngésző beállításainál lehet letiltani, valamint a meglévőket törölni. Mindemellett beállítható az is, hogy a böngésző értesítést küldjön a felhasználónak, amikor „sütit” küld az eszközre. Fontos hangsúlyozni azonban, hogy ezen fájlok letiltása vagy korlátozása rontja a böngészési élményt, valamint hiba jelentkezhet a weboldal funkciójában is.

  • - A beállítási lehetőségek általában a böngésző „Opciók” vagy „Beállítások” menüpontjában találhatók. Mindegyik webes kereső különböző, így a megfelelő beállításokhoz kérjük. használja keresője “Segítség” menüjét, illetve az alábbi linkeket a sütik beállításainak módosításához:
Cookie settings in Internet Explorer
Cookie settings in Firefox
Cookie settings in Chrome
Cookie settings in Safari
  • - Az anonim Google Analitika „sütik” kikapcsolásához egy úgynevezett „Google Analytics plug-in”-t (kiegészítőt) telepíthet a böngészőjébe, mely megakadályozza, hogy a honlap az Önre vonatkozó információkat küldjön a Google Analitikának. Ezzel kapcsolatban további információkat az alábbi linkeken talál:
Google Analytics & Privacy vagy Google Elvek és Irányelvek

9. További hasznos linkek

Ha szeretne többet megtudni a „sütik”-ről, azok felhasználásáról:

Microsoft Cookies guide
All About Cookies
Facebook cookies