Kecskemét TV Kecskemét TV Kecskeméti lapok Kecskeméti lapok Gong rádió Gong rádió Keol Keol MONTÁZS magazin MONTÁZS magazin
Regisztráció Regisztráció Regisztráció Kecskemét város Kecskemét város

Naptár 2024. Április 26. Péntek  Ervin

EUR: --- Ft Árfolyam csökkenés

GBP: --- Ft Árfolyam növekedés

Hiros.hu Facebook YouTube csatorna
Csenki Csaba

2018.05.09. 16:56

Negyedik alkalommal rendezték meg vasárnap a Szép Kihívást, az alföldi bringások Balaton-körét. Hogy milyen embert és gépet próbáló küzdelem volt a 207 kilométeres teljesítménytúra jól mutatja, hogy a 287 indulóból végül 202-en értek célba.

Keményet küzdöttek azok a bringások vasárnap, aki arra vállalkoztak, hogy reggel nyolckor rajthoz állnak, és teljesítik a IV. Szép Kihívás 207 kilométer hosszú távját. Aki kerékpározik, nagyon jól tudja, hogy a Kecskemét környéki aszfalt minősége, a szembeszél és a türelmetlen autósok igazán nagy kihívást jelentenek. Ha pedig mindezt több mint 200 kilométeren keresztül, rekkenő hőségben kell végig csinálni, az már sokak számára a lehetetlen határát súrolja. Mégis évről-évre egyre többen várják az újabb túrát.

A túrát, ami verseny is. Vannak, akik egymás ellen küzdenek, és vannak, akik önmagukkal. És vannak, akik az idővel. Az elemekkel pedig mindannyian. Ahogy telik az idő (2015-ben rendezték az első Szép Kihívást) a küzdők évről-évre folyamatosan lépegetnek előre. A legtöbben az első alkalommal magukban és magukkal küzdenek, végkimerülésig feszegetik a határaikat, majd menet közben megismerkednek hasonszőrű bringásokkal, akikkel a következő évben már együtt vágnak neki ennek a szép kihívásnak. Végül csapatokban, kerékpáros társaságokban találják magukat, vagy éppen csapatot alakítanak, és azon veszik észre magukat, hogy már a két Szép Kihívás közt is együtt falják a kilométereket, és alig várják, hogy megméressenek április végén, május elején a szokásos kétszázas távon.

A fenti gondolatmenet valóságtartalmát bizonyítja, hogy az első Szép Kihíváson százpáran voltak, a másodikon kétszáz körül, a harmadikon és a negyediken pedig már háromszáz felett volt a regisztráltak száma. A teljesítménytúra keménységét mutatja, hogy a regisztráltak egy része végül bele se vágott, a 287 induló közül pedig 202-en értek célba.

A táv 207 kilométer, a szintidő 12 óra. Hogy kemény menet vár a jelentkezőkre, senki előtt nem volt titok, a szervezők – akik maguk is aktív kerékpárosok - minden apró részletre felhívták a figyelmet, és mindenkit elláttak remek tanácsokkal.

A IV. Szép Kihívás legjei:

a leggyorsabb kerékpáros: Zubornyák György
a legfiatalabb hölgy: Józsa Adrienn (1998)
a legfiatalabb fiú: Csorba Lázár (2004)
a legidősebb hölgy: Kálmos Éva (1953)
a legidősebb úr: Szederkényi Sándor (1949)

Ha már egyszer a krónikás is letekerte a távot (a négyből háromszor), álljon itt néhány szubjektív gondolat a legfrissebb élményről, néhány visszaemlékezéssel tarkítva.

Amit előre le kell szögezni, a Szép család, Barna Imre, a Magyar Kerékpárosklub Kecskeméti Területi Szervezete és a rengeteg segítő ismét hibátlan rendezvényt hozott össze, melynek a végén még azok is vigyorogva tömték magukba a kenyérlángost, akik a célvonal előtt pár méterrel még a halálukon voltak. Nincs bringás résztvevő, aki rosszat tudna mondani az eseményről, a szervezésről. Még akkor sem, ha félhullaként esett be este a célkapuba!

Szóval. Amikor az első Szép Kihívást rendezték, nagyjából akkor kezdtem el bringázni. Fogalmam sem volt róla, mi vár rám, de fejembe vettem, hogy megpróbálom. Az is benne volt, hogy nem sikerül, hogy minimum négyszer belehalok, de azok alapján, amit olvastam, ahogy a kecskeméti bringások (országútisok és túrázók) beszéltek róla, egyértelműen éreztem, hogy ott a helyem! Aztán végül csak helyem volt ott, mert munkahelyi elfoglaltság miatt nem tudtam részt venni a kihíváson. Hej, de keseregtem!

De már akkor elhatároztam, ha törik, ha szakad, a második kihívás a rajtvonalon ér. Tulajdonképpen jól is volt ez így. Hiszen volt valami, ami motivált, ami arra sarkallt, hogy az előttem álló egy évben sokat tekerjek, élményeket, kilométereket és cimbiket gyűjtsek, és agyam még csak nyomokban se tartalmazzon kétségeket a felől, hogy végig tudom csinálni a kétszáz kilométeres túrát.

[ A cikk a hirdetés után folytatódik! ]

Így is lett. Faltam a kilométereket, és vártam, mikor lehet a II. Szép Kihívásra regisztrálni. És eljött a nap, és ott álltam, és tudtam, menni fog ez. Ment is, de azért nem volt ez annyira egyszerű. Mégis alig vártam, hogy jöjjön az újabb!

2017-re már sikerült olyan kecskeméti bringás eseményeken részt vennem, mint a Háztájit az aszfaltra, a Vad Kunság, melyek viszont már nem annyira a túráról, mint az izgalomról, a versengésről, a határok komoly feszegetéséről szóltak. Ezzel együtt pedig kezdtem figyelni, kik azok az emberek, akikkel körülbelül egy szinten mozgok, akiket jó lenne magam köré gyűjteni, hogy együtt haladjunk, fejlődjünk, és húzzuk egymást.

És el is érkezett a III. Szép Kihívás, ahol már ott volt a fiam (aki időközben igazolt versenyző lett a Kecskeméti Első Sor Egyesületben Sáfár Tamásnál), az ő fiatal csapattársai, és ott voltak az új biciklis cimbik is. Farkas Misi, Csorba Józsi, Molnár Tibi, B. Kovács Norbi. Így vágtunk neki csoportostul az új kétszázasnak, mely már a megfordított útvonalon futott. Ez jót is tett a megmérettetésnek, ugyanis így nem a végére került az utolsó 100 kilométeres borzalmas aszfalt, hanem azt még frissen küzdöttük le. Ahogy kellett, hullott is szét a kis csapat, ki kicsit erősebb volt, ki kevésbé, ki elhúzott, ki lemaradt, de egy mag próbált egyben maradni. Az élmény, hogy közösségben, egymást húzva-támogatva faltuk a kilométereket, nagyon sokat hozzátett ahhoz, hogy a következő kihívás még várósabb legyen.

Az elkövetkezendő egy év aztán nagyon sok változást hozott. Nem csak újabb kemény bringás eseményeken vettünk részt, de igazi kis csapatot alakítottunk. A VeloMelo+ negyven körüli/inkább feletti tagjai Sáfár Tamás vezényletével rendszeres edzések és téli alapozás után álltak rajthoz a IV. Szép Kihíváson. Sajnos volt, aki nem ért rá, és volt olyan is, aki egy sajnálatos baleset miatt nem vehetett részt velünk a nagy menetben. Farkas Misi egyik lábát ugyanis térd alatt amputálták, így fél év kényszerpihenőre vonult. De nem adta fel, azon küzdött, hogy mielőbb újra nyeregbe pattanjon. A VeloMelo+ ebben az időszakban bizonyította először, hogy valóban csapatként működik. Együtt szurkoltunk, küzdöttünk Misivel, hogy újra tekerhessen. Hogy velünk tekerhessen! Ezért volt hatalmas öröm, hogy ő is ott volt családjával az Auchan parkolóban május 6-án. Ugyan még nagyon korai lett volna nekimennie a 207 kilométernek, de feleségével és lányukkal letekerték a családi távot. Úgy, hogy messze mindenki előtt értek be!

Szóval jól megszeretgettük egymást, kiörömködtük magunkat, és rajthoz álltunk. Hajas Tibi, Molnár Tibi, Márton Jani, B. Kovács Norbi és én a VeloMelo+-ból, fiam és Hajagos Pista bácsi, Nagy Tomi, a Csorba tesók a Piroska Kecskeméti Első Sorból. Újdonság volt, hogy a rajtnál a közel 300 bringást úgy szelektálták, hogy előre engedték azokat az országúti bringásokat, akik gyorsabb tempót szerettek volna menni. Így kerültünk mi is előre.

És itt mutatkozott meg újra, hogy a VeloMelo+ egy csapat. Mert együtt küzdöttük végig a 207 kilométert. Együtt faltuk a banánt Ladánybenén, az első frissítőponton, együtt nyeltük a frissen leszórt vörös port (néha sarat) a Méntelek-Kerek-Bene kereszteződésből Lajosmizse felé kanyarodva, és együtt szenvedtük át magunkat a Lajosmizse-Nagykőrös-Kocsér közötti úttalan utakon. Itt úgy néz ki az út, mintha aknamezőn tekerne az ember, ahol már az utolsó is felrobbant, és a biztonság kedvéért jól megszórták a megmaradt aszfaltdarabokat bombákkal.

Volt aztán félpályás lezárás, felmarás, minden, ami nehezítheti a haladást, de ami mindennél komolyabb volt, az a szél! Valahogy nem akart hátulról fújni. Soha. Szemből viszont annál inkább. Kis csapatunk egyre jobban fáradt, de a tempót nem csökkentettük. Tudtuk, ha gyorsan megyünk, gyorsabban elérjük Tiszakécskét, a második frissítőpontot. De nem így volt. 32-34 km/h-s átlagtempóval sem éreztük, hogy közelednénk. És egyszer csak, amikor már mind a meghalás szélén álltunk, jött a szentkirályi út! Egy balossal rátértünk, és olyan pofaszelet kaptunk, hogy majdnem hátratolt bennünket Szentkirályig. De mi előre szerettünk volna menni, így sűrűbben váltva egymást, kicsikartunk egy 28 km/h közötti tempót. Ami pont elég volt ahhoz, hogy beessünk Kécskére, mielőtt elért volna bennünket a vég. A szokásos zsíros kenyér-hagyma-ásványvíz kombó után már indultunk is Kiskunfélegyházára.

Tudtuk jó, hogy Tiszaalpár felé a táj szépsége, az út minősége, és a széljárás is mosolyt csal arcunkra. Így is volt. Felvettünk egy 36-38 km/h-s tempót, és egyszer csak már a félegyházi péksütiket majszoltuk. Feltöltődve vágtunk neki a Jakabszállás-Orgovány-Izsák szakasznak, ahol azért már többeken érezhető volt a fáradtság. De mi senkit nem hagytunk ott az út szélén! Ha kellett, közösen lassítottunk vagy álltunk meg, ha kellett egy vagy két ember lemaradt, és felhúzta azt, aki kezdett elkészülni az erejével. Orgoványon friss víz a kútból, Izsákon friss sör a pultból, utolsó igazoló aláírás az itinerre (és sok-sok kedves, biztató mosoly és szó), és irány Ballószög, Kadafalva, Kecskemét! Az átlag 25km/h, a szél szemből. 16 óra körül be is futott kis csapatunk, és benne voltunk az első ötvenben. Kenyérlángos, frissítő, és széles vigyorok. Megcsináltuk! Jövőre Misi is jön velünk, és Gabi is, és Niki is. Hogy teljes legyen a csapat. Mert, hogy ott leszünk az V. Szép Kihíváson, az nem kérdés!

Percről percre percről percre

Fő híreink fő híreink

helyi hírek

Ünnepvárás a Vásárhelyi Pál Iskolában

Ünnepváró teadélutánt rendeztek ma a Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola és Alapfokú Művés...

Csomagautomatákról és postapartneri-hálózatról egyeztet Kecskemét polgármestere

Nyolc csomaguatomatát fognak kihelyezni a következő 1-2 héten belül Kecskeméten. Ezt Szemereyné P...

Vita Kecskemét jövő évi költségvetéséről

Hosszas vita bontakozott ki a mai közgyűlésen Kecskemét 2023-as költségvetéséről. A kormánypárti ...

Kezdődhet Kecskemét és Ballószög víziközmű-hálózatának fejlesztése

Nagyobb hatékonyságú ivóvízvezetéket kap Kecskemét és Ballószög. A mai közgyűlésen megszavazták a...

Elmarad szombaton a Péczely Saroltával való beszélgetés a könyvtárban

Kodály Zoltánné Péczely Sarolta egészségügyi okokból lemondta a szombat délutánra a megyei könyvt...

Alsóházi rangadóra készül hazai pályán a KNKSE

Két héttel ezelőtt éppen a Messzi István Sportcsarnokban szerezte meg első győzelmét a bajnokságb...

A baloldal frakcióvezetője az elmúlt év nehézségeiről beszélt

„Az esztendő végének közeledtével, advent idején nekünk is számvetést kell készítenünk a mö...

Nem volt indulatoktól mentes a közgyűlés kezdete

„A város érdekeit nem csak szem előtt tartó, hanem messzemenőkig szolgáló költségvetést nyú...

Győzelemmel búcsúztatná az évet hazai pályán a KTE-Piroska Szörp

A naptári esztendő utolsó hazai megmérettetésére készülnek a hírös harcosok. Ezúttal a tabella há...

Idén karácsonykor a Te kívánságod is teljesülhet!

Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Malom Központ és a Hírös Cédrus Egyesület jóvoltából...

Szeretett alma materében koncertezett Fülei Balázs

A Kodály Zoltán születésének 140. évfordulója kapcsán szervezett kecskeméti koncertsorozat részek...

Terelés az M5-ösön

Védőkorlát javítás valamint útépítési munkák miatt vannak forgalomkorlátozások térségünkben. Az Ú...

Elkészült Estike, a gerincsérült kutyus kerekes kocsija

Elkészült a speciális kerekes kocsi Estike, a gerincsérült kutyus számára. A Menhely az Állatokér...

Megnövekedett az online elkövetett bűncselekmények száma

Közeleg a karácsony, a szeretet ünnepe, ami nem mindenki számára lehet boldog és gondtalan, hisze...

Hírek 1 percben!

Nézze meg a nap legfontosabb kecskeméti híreit itt, egy percben.

Petőfi értelmezések a 21. században

Legendahántás, Petőfi és Arany barátsága egy kicsit másképpen, címmel tartottak előadást kedden e...

Segítsünk együtt a bűncselekmények áldozatainak!

Bűncselekmények áldozatai számára indított gyűjtést a Kecskeméti Médiacentrum. Az Áldozatsegítő K...

Az 50. első díj Krakkóban - Durányik László a Múzsában

Sorrendben az 50. első díjukat vehette át az Aurin Leánykar néhány napja Krakkóban, az ...

Országosan emelkedik, Kecskeméten csökken a szennyvízben a koronavírus koncentrációja

A szennyvízben mért SARS-CoV-2 örökítőanyag koncentrációja országos átlagot tekintve enyhe emelke...

Még több helyi hírmég több hír
Kecskeméti Lapok
Hírös históriák
Hírös gazdaság
A cookie-kkal még hatékonyabb szolgáltatásokat nyújthatunk. Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. További információk Értem

Süti („cookie”) Információ

Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.
A „sütiket” az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az Európai Unió előírásainak megfelelően használjuk.
Azon weblapoknak, melyek az Európai Unió országain belül működnek, a „sütik” használatához, és ezeknek a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük.

1. „Sütik” használatának szabályzata

Ez a szabályzat a domain név weboldal „sütijeire” vonatkozik.

2. Mik azok a „sütik”?

A „sütik” olyan kisméretű fájlok, melyek betűket és számokat tartalmaznak. A „süti” a webszerver és a felhasználó böngészője közötti információcsere eszköze. Ezek az adatfájlok nem futtathatók, nem tartalmaznak kémprogramokat és vírusokat, továbbá nem férhetnek hozzá a felhasználók merevlemez-tartalmához.

3. Mire használhatók a „sütik”?

A „sütik” által küldött információk segítségével az internetböngészők könnyebben felismerhetők, így a felhasználók releváns és „személyre szabott” tartalmat kapnak. A cookie-k kényelmesebbé teszik a böngészést, értve ez alatt az online adatbiztonsággal kapcsolatos igényeket és a releváns reklámokat. A „sütik” segítségével a weboldalak üzemeltetői névtelen (anonim) statisztikákat is készíthetnek az oldallátogatók szokásairól. Ezek felhasználásával az oldal szerkesztői még jobban személyre tudják szabni az oldal kinézetét és tartalmát.

4. Milyen „sütikkel” találkozhat?

A weboldalak kétféle sütit használhatnak:

• - Ideiglenes „sütik”, melyek addig maradnak eszközén, amíg el nem hagyja weboldalt.
  • - Állandó „sütik”, melyek webes keresőjének beállításától függően hosszabb ideig, vagy egészen addig az eszközén maradnak, amíg azokat Ön nem törli.
  • - Harmadik féltől származó „sütik”, melyeket harmadik fél helyez el az Ön böngészőjében (pl. Google Analitika). Ezek abban az esetben kerülnek a böngészőjében elhelyezésre, ha a meglátogatott weboldal használja a harmadik fél által nyújtott szolgáltatásokat.

Elengedhetetlen munkamenet (session-id) „sütik”:

Ezek használata elengedhetetlen a weboldalon történő navigáláshoz, a weboldal funkcióinak működéséhez. Ezek elfogadása nélkül a honlap, illetve annak egyes részei nem, vagy hibásan jelenhetnek meg.

Analitikai vagy teljesítményfigyelő „sütik”:

Ezek segítenek abban, hogy megkülönböztessük a weboldal látogatóit, és adatokat gyűjtsünk arról, hogy a látogatók hogyan viselkednek a weboldalon. Ezekkel a „sütikkel” biztosítjuk például, hogy a weboldal az Ön által kért esetekben megjegyezze a bejelentkezést. Ezek nem gyűjtenek Önt azonosítani képes információkat, az adatokat összesítve és névtelenül tárolják. ( pl: Google Analitika)

Funkcionális „sütik”:

E sütik feladata a felhasználói élmény javítása. Észlelik, és tárolják például, hogy milyen eszközzel nyitotta meg a honlapot, vagy az Ön által korábban megadott, és tárolni kért adatait: például automatikus bejelentkezés, a választott nyelv, a szövegméretben, betűtípusban vagy a honlap egyéb testre szabható elemében Ön által végrehajtott felhasználói változtatások. Ezek a „sütik” nem követik nyomon az Ön más weboldalakon folytatott tevékenységét. Az általuk gyűjtött információkban lehetnek azonban személyes azonosító adatok, amelyeket Ön megosztott.

Célzott vagy reklám „sütik”:

Ezek segítségével a weboldalak az Ön érdeklődési körének leginkább megfelelő információt (marketing) tudnak nyújtani. Ehhez az Ön kifejezett belegyezése szükséges. Ezek a sütik részletes információkat gyűjtenek böngészési szokásairól.

5. Tartalmaznak a „sütik” személyes adatokat?

A legtöbb „süti” nem tartalmaz személyes információkat, segítségével nem azonosíthatók a felhasználók. A tárolt adatok a kényelmesebb böngészésért szükségesek, tárolásuk olyan módon történik, hogy jogosulatlan személy nem férhet hozzájuk.

6. Miért fontosak a „sütik” az interneten?

A „sütik” szerepe, hogy kényelmesebbé tegyék a felhasználók számára a böngészést, hiszen a böngészési előzmények révén állítja be a felhasználóknak a reklámokat, tartalmakat. A „sütik” letiltása vagy korlátozása néhány weboldalt használhatatlanná tesz. A letiltott vagy korlátozott „sütik” azonban nem jelentik azt, hogy a felhasználóknak nem jelennek meg hirdetések, csupán a megjelenő hirdetések és tartalmak nem „személyre szabottak”, azaz nem igazodnak a felhasználó igényeihez és érdeklődési köréhez. Néhány minta a „sütik” felhasználására:

• - A felhasználó igényeihez igazított tartalmak, szolgáltatások, termékek megjelenítése.
  • - A felhasználó érdeklődési köre szerint kialakított ajánlatok.
  • - Az ön által kért esetben a bejelentkezés megjegyzése (maradjon bejelentkezve).
  • - Internetes tartalmakra vonatkozó gyermekvédelmi szűrők megjegyzése (family mode opciók, safe search funkciók).
  • - Reklámok gyakoriságának korlátozása; azaz, egy reklám megjelenítésének számszerű korlátozása a felhasználó részére adott weboldalon.
  • - A felhasználó számára releváns reklámok megjelenítése.
  • - Geotargeting

7. Biztonsággal és adatbiztonsággal kapcsolatos tényezők.

A „sütik” nem vírusok és kémprogramok. Mivel egyszerű szöveg típusú fájlok, ezért nem futtathatók, tehát nem tekinthetők programoknak. Előfordulhat azonban, hogy más szándékkal (rosszindulattal) rejtenek el információkat a „sütiben”, így azok spyware-ként működhetnek. Emiatt a víruskereső és –irtó programok a „sütiket” folyamatosan törlésre ítélhetik.

Mivel az internet böngészésre használt eszköz és a webszerverek folyamatosan kommunikálnak, tehát oda-vissza küldik az adatokat, ezért ha egy támadó (hekker) beavatkozik a folyamatba, kinyerheti a „sütik” által tárolt információkat. Ennek egyik oka lehet például a nem megfelelő módon titkosított internet (WiFi) beállítás. Ezt a rést kihasználva adatokat nyerhetnek ki a „sütikből”.

8. A „sütik” kezelése, törlése

A „sütiket” a használt böngészőprogramokban lehet törölni vagy letiltani. A böngészők alapértelmezett módon engedélyezik a „sütik” elhelyezését. Ezt a böngésző beállításainál lehet letiltani, valamint a meglévőket törölni. Mindemellett beállítható az is, hogy a böngésző értesítést küldjön a felhasználónak, amikor „sütit” küld az eszközre. Fontos hangsúlyozni azonban, hogy ezen fájlok letiltása vagy korlátozása rontja a böngészési élményt, valamint hiba jelentkezhet a weboldal funkciójában is.

• - A beállítási lehetőségek általában a böngésző „Opciók” vagy „Beállítások” menüpontjában találhatók. Mindegyik webes kereső különböző, így a megfelelő beállításokhoz kérjük. használja keresője “Segítség” menüjét, illetve az alábbi linkeket a sütik beállításainak módosításához:
Cookie settings in Internet Explorer
Cookie settings in Firefox
Cookie settings in Chrome
Cookie settings in Safari
  • - Az anonim Google Analitika „sütik” kikapcsolásához egy úgynevezett „Google Analytics plug-in”-t (kiegészítőt) telepíthet a böngészőjébe, mely megakadályozza, hogy a honlap az Önre vonatkozó információkat küldjön a Google Analitikának. Ezzel kapcsolatban további információkat az alábbi linkeken talál:
Google Analytics & Privacy vagy Google Elvek és Irányelvek

9. További hasznos linkek

Ha szeretne többet megtudni a „sütik”-ről, azok felhasználásáról: