Rövidesen nem kell bankba menni személyi hitelért
Jelenleg valamennyi bank azon fáradozik, hogy hamarosan teljesen online tudjanak személyi hiteleket nyújtani
2020.07.16. 06:40
Az azonnali fizetés bevezetésénél többen gondolták úgy a kezdetekben, hogy nincs feltétlenül szükség az új rendszerre – fejtette ki Szombati Anikó, az MNB ügyvezető igazgatója a Növekedés.hu-nak adott interjújában. Hozzátette, a digitalizációs területen a járvány hatására 2-3 évnyi, de néhány esetben akár egy évtizednyi fejlődés is lezajlott.
Mennyire gyorsította fel a járvány a hazai digitalizációs törekvéseket?
A koronavírus hatására pár hónap akár alatt 2-3 évnyi, de néhány esetben akár egy évtizednyi fejlődés is lezajlott. Az egyik legfontosabb katalizátor az emberek mentalitásának rendkívül gyors megváltozása volt. Az idősebb korosztályok, és általában is azok, akik korábban ódzkodtak a digitalizációtól egyszerűen rá lettek kényszerítve a digitális megoldások használatára.
A lakosság jelentős része a járvány ideje alatt megtapasztalta, hogy jól működnek a digitális csatornák és könnyedén el tudják intézni a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos alapvető teendőket. Az elmúlt hónapok mindenképpen hosszú távon kiható változásokat hoztak. Számos bank, illetve biztosító bevezette a digitális időpontfoglalást, vagy digitális sorban állást annak érdekében, hogy a járványügyi kockázatokat csökkentsék.
Mivel ez az ügyfeleknek is időt takarít meg, így nemcsak megtartható, de tovább is fejleszthető ez a szolgáltatás az intézni kívánt ügyekhez szükséges dokumentáció, illetve ajánlat-adás előkészítésével vagy esetleg a fiókban történő önkiszolgáló ügyintézéssel.
Az otthonról történő bankolásban is sokat haladtunk előre az elmúlt hónapokban, a digitális ügyintézés 15-20 százalékkal emelkedett a pénzügyi szektorban.
A szolgáltatói, munkavállalói oldalról is erőteljesebben érzékelhető napjainkban a digitalizációs fejlesztések szükségessége. Az otthoni munkavégzésre való átállásban alapvetően jól vizsgáztak a bankok és a munkavállalók igényei is egyre jelentősebbek az új, digitális megoldások iránt.
Meglátásom szerint a digitalizáció térnyerése a jövőben csak gyorsulni fog. A fejlesztések ráadásul növelik a költséghatékonyságot, ami egyre fontosabb szempont a bankok számára. A hitelezési aktivitásban ugyanis az alacsony kamatkörnyezet miatt tartósan nyomás alatt maradhatnak a banki kamatmarzsok is.
A mesterséges intelligencia, a gépi tanulás alkalmazása, mint például a chatbot-ok használata például már rövid távon is jelentős hatékonyságnövekedést eredményezhet. A külföldi példák alapján a bankoknál a chatbot-os értékesítés bizonyos esetekben sikeresebb is a telefonos értékesítésnél.
Hogyan hatott a koronavírus a fintech világra?
A fintech világban az egyik legnagyobb változás a finanszírozási oldalon tapasztalható.
[ A cikk a hirdetés után folytatódik! ]
A korábban látott pénzbőség már a múlté, ezáltal egy tisztulási folyamat mehet végbe a szektorban. A mostani környezetben a stabil üzleti modellel rendelkező cégek tudnak elsősorban fennmaradni.
Bizonyos üzleti modellek a megváltozott élethelyzetek miatt nyomás alá kerülnek. A külföldi utazások vagy a turizmus visszaesése jelentősen kihat többek között a pénzváltási tevékenységet végző szereplőkre, de az utasbiztosítások piaca is számottevően visszaesett. Nehéz helyzetbe került továbbá az ún. peer to peer hitelezés is azon országokban, ahol ez korábban elterjedt.
A digitalizáció térnyerése ugyanakkor hosszú távon támogatja a fintech cégek piaci részesedésének növekedését, hiszen eddig is ezen szereplők tudtak gyorsan reagálni az újszerű ügyféligényekre.
Mennyiben vált könnyebbé a személyi hitelek folyósítása?
Jelenleg valamennyi bank azon fáradozik, hogy hamarosan teljesen online tudjanak személyi hiteleket nyújtani.
A folyósításnál azonban jelentős a különbség a meglévő és az új ügyfelek között. A meglévő ügyfelek teljesen digitális hitelezése már több hazai intézménynél létezik. Új ügyfeleknél azonban szükség van egy úgynevezett online ügyfélazonosítási folyamatra ahhoz, hogy az ügyfél megnyissa a bankszámláját. Ehhez elengedhetetlen az ügyfél átvilágítási és a pénzmosás-megelőzési szabályozásnak való megfelelés.
Az MNB azon dolgozik, hogy ez a folyamat megbízhatóan és lehetőség szerint teljesen digitálisan megvalósulhasson. A kérdést szabályozó MNB rendelet éppen most van felülvizsgálat alatt, így abba az új tapasztalatok is beépíthetők lesznek.
A számlanyitást követően a bankoknak továbbá szükségük van még a személyi hitelt igénylő ügyfelek jövedelmével kapcsolatos információkra. Február elsejétől az MNB, a NAV és a BISZ Zrt. közötti együttműködés keretében létrejött egy új jövedelem-információs rendszer, aminek segítségével a NAV-nál elérhető kereseti adatokat a pénzintézetek teljesen digitális csatornán meg tudják kapni az ügyfelek kezdeményezésére.
Ez sokat gyorsít a hitelezési folyamaton egy olyan helyzetben, amikor a bankoknak nincsenek konkrét információi az adott ügyfél folyószámla forgalmáról, illetve amikor a papír alapú munkáltatói igazolások kikérése, illetve benyújtása problémás.
Forrás: novekedes.hu alapján - Hamarosan teljesen online tudunk személyi hiteleket felvenni
percről percre
-
12-08
20:55Ünnepvárás a Vásárhelyi Pál Iskolában -
12-08
20:10Folyamatos a Széktói Stadion modernizációja -
12-08
19:06Esti gyors - A nap hírei 1 percben -
12-08
18:43Csomagautomatákról és postapartneri-hálózatról egyeztet Kecskemét polgármestere -
12-08
18:39Újabb áldozatot követelt a lakástűz -
12-08
17:56Vita Kecskemét jövő évi költségvetéséről -
12-08
16:36Kamion ütközött vonattal Kunszentmárton határában -
12-08
16:11Christian Wolff: a Mercedes-gyár munkatársai megérdemlik a magas szintű bérfejlesztést -
12-08
16:03Zajlik a téli felkészülés a Volánbusznál -
12-08
15:20Kezdődhet Kecskemét és Ballószög víziközmű-hálózatának fejlesztése -
12-08
14:4745 millió eurós beruházást valósít meg a Nissin Foods Kecskeméten -
12-08
14:131000 forintba kerül majd a havi diákbérlet Kecskeméten -
12-08
13:44Elmarad szombaton a Péczely Saroltával való beszélgetés a könyvtárban -
12-08
12:58Alsóházi rangadóra készül hazai pályán a KNKSE -
12-08
12:49A baloldal frakcióvezetője az elmúlt év nehézségeiről beszélt
fő híreink
-
01-05
16:34Kertitraktor és vonat ütközött -
12-16
08:26Küldöttgyűlés, mesterlevelek és az idei TOP 100 kiadvány a Gazdasági Ablakban -
10-20
14:42Dobogós Kecskemét a donorjelentő kórházak között -
10-02
19:28Százötödik születésnapján köszöntötték Terike nénit -
10-02
11:02Újabb egy évre Finta Zita az egyetem kancellárja -
09-28
16:55Több százan vettek részt a Hosszú utcai ovi Mihály napi vásárán -
09-28
14:24Már az első órában több mint 300 futó a 24 órás futáson -
09-28
13:28Elkezdődött a KARC40 nemzetközi utánpótlás rögbitorna -
09-23
11:45Közel száz kisgyermeket fogad a megújult nyárlőrinci óvoda -
09-22
20:4325 éves a Kecskemét-Aomori Baráti Kör -
09-22
12:19Gereben Lívia megkapja a harmadik kemoterápiás kezelést, majd következik a csontvelő transzplantáció -
09-09
15:07Elkezdődött a Széchenyiváros ünnepe -
05-20
18:23Közösségek hete - Kecskeméti Városi Civil Kerekasztal Találkozójának beszámolója -
02-08
17:19Daniel SPEER Brass Quintet a Rákócziban -
10-18
06:00A siker az embereken múlik - 70 éves az Univer
Hirdetés