Nagy a pörgés a Pallasz Athéné Egyetem GAMF Karán
2017.04.27. 21:55
Mindenkinek köztudott, és a nemzetközi versenyeknek köszönhetően már külföldön is egyre többen tudják, hogy a GAMF Karon folyó képzés messze túlmutat az elméleti oktatáson. A MegaLux, a Formula Student és a Motostudent által megépített és menedzselt járművek tükrözik a tudást, a gyakorlatot és az innovációt. A három csapat képviselőivel beszélgettünk terveikről.
MegaLux
Az Ausztráliát és Dél-Afrikát is megjárt MegaLux csapatáról Eilinger Richárd szóvivőt kérdeztük.
– Milyen változások vannak jelenleg a MegaLuxos csapatban?
– Csapatunk összetétele megváltozott az utóbbi időben. Jelenleg a csapatot 80%-ban új tagok alkotják, akik jelenleg ismerkednek a szolárautózás világával. Ők most egy tanulási fázisban vannak, amely során a tapasztaltabb csapattagok és tanáraink segítségével ismerkednek azokkal a kihívásokkal, amelyek egy ilyen világszínvonalú versenyautó tervezése és építése során jelentkeznek.
– Nagyon komoly eredményekkel büszkélkedhet a MegaLux. Milyen irányba fejlesztik a versenyautót?
– Az ausztráliai 7. helyezés és a dél-afrikai 3. hely megszerzése során sok tapasztalattal gazdagodtunk. Az új, megváltozott szabályok miatt minden korábbi tapasztalatunkra szükségünk lesz. Hogy csak a legfontosabb változást említsem: a korábbi 6m2 napelem helyett az új szabályzat szerint már csak 4m2 áll rendelkezésre. Mivel a MegaLux egy tisztán napenergiával működő jármű, így ez a változás az autó minden terén komoly fejlesztést igényel.
– Úgy tudom folyamatos a tagfelvétel. Miért éri meg egy ilyen csapat tagjává válni?
– Igen, folyamatosan várjuk a jelentkezőket a csapatba, ugyanis a friss ötletekre és az újabb lendületre mindig szükségünk van. Azért érdemes egy ilyen csapat tagjává válni, mert a versenyautó tervezése és építése közben olyan gyakorlati tudást sajátíthat el egy csapattag, amelyet egy átlagos hallgató az egyetemi tanórák keretein belül nem tud.
Formula Student
A KEFO Motorsport 2017-es terveiről Widner Attila csapatvezető mesélt.
– Hogyan indult az idei év a formulásoknál?
– A kecskeméti Pallasz Athéné Egyetem hallgatói újult erővel kezdték meg az idei szezont a Formula Student versenysorozatban. A csapat létszáma közel a kétszeresére nőtt, így minden területre jut elegendő erőforrás.
A 2017-es versenyautó végleges terveiről márciusban hullt le a lepel a dizájnbemutatón, a gyártás májusban fejeződik be. A széria meglepő módon nem a tervezés vagy maga a versenyzés területein rejti a legnagyobb kihívásokat, hanem a jó szervezőképesség teszi próbára a csapatokat világszinten. A tervezés és a gyártás pontos befejezését követően egy letesztelt, megbízható versenyautóval kell rajthoz állni a Formula Studentben. Sikeresen kell teljesíteni például a gyorsulás vagy a 22 km-es, szlalommal kiegészített, hosszútávú versenyszámot, emellett a technikai és üzleti jellegű prezentációk is sokat nyomnak a latba.
– Éppen fejlesztés alatt van a csapat versenyautója. Min dolgoznak jelenleg?
– A KMS17 versenyautó csontváza már megvan, a hegesztés befejeződött. A lemezalkatrészek nagy része is beépítésre vár, de akad még mit esztergálni vagy marni. A kompozit külső borítás alakítása a negatív szerszám elkészülése után kezdődhet.
[ A cikk a hirdetés után folytatódik! ]
– Nagy terveik vannak erre az évre. Mi a cél?
– A tavalyi évben szerzett tapasztalatok felhasználásával született meg az új szívó- és kipufogórendszer. A motorvezérlés beállításához sok adatra van szükség, ezek összegyűjtése a 2016-os versenyautóval megtett sok tesztkilométer segítségével történik, mivel idén is 600 köbcentis Yamaha motorral áll rajthoz a csapat, amely célul tűzte ki az erős középmezőnybeli szereplést.
– Az így megszerzett tudás mennyiben segíti a fiatalokat, hogy állást találjanak?
– Folyamatosan bővül a KEFO Motorsport támogatói köre, hogy a versenyek nevezési díjaival együtt körülbelül 8 millió forintos keretet elő lehessen teremteni. A szponzorok támogatása nélkül ez nagyon nehéz lenne. Az építés és a versenyek alatt szerzett tudás pedig később nagyban segít az elhelyezkedésben is.
Motostudent
Tímári Attila csapatvezetővel beszélgettünk a motorépítő csapatról.
– Mi a csapat eddigi legnagyobb, legjobb eredménye?
– Leginkább a tavalyi Motostudent nemzetközi sportmotorépítő verseny innovációs számának III. helyezésére vagyunk büszkék. Ezt az eredményt annak köszönhetjük, hogy alumíniumhab/szénszövet kompozitból készítettük el motorunk főbb elemeit, amelyre eddig még nem volt példa.
– Milyen terveik vannak az idei évre?
– Az idei évben lehetőséget kaptunk arra, hogy a hazai szervezésű MAMI Kupa keretein belül versenyezzünk. Ez egy hat fordulóból álló kupasorozat, amire a motorunk felkészítése már az elmúlt hetekben megtörtént. Mindenképpen fontos, hogy a lehető legtöbbet tudjunk menni vele, hiszen ezzel párhuzamosan már gyűjtjük az ötleteket a jövő évi motorhoz. A 2018-as Motostudentre hivatalosan szeptemberben kezdünk el tervezni, de én biztos vagyok benne, hogy nem lesz türelmünk és hamarabb elkezdjük a jövő évi koncepciónkat.
– Mennyiben segíti a hallgatókat az itt szerzett tapasztalat majd a munka világában?
– Egy ilyen önálló szervezésű csapatnál számos kihívással találkozunk mindannyian. Ezeken keresztül megtanulunk csapatban dolgozni, képviselni a „cégünket”, alkalmazkodni, egy cél iránt elkötelezni magunkat, de talán az egyik legfontosabb, ami szerintem elengedhetetlen egy jó mérnöknél, az a felelősség vállalás. Az a tudat, hogy úgy tervezünk egy versenymotort, hogy az egyik barátunk ráül és kanyarról kanyarra a határait fogja feszegetni. Ezek mind olyan készségek, tapasztalatok, amelyek előnyt jelentenek a munkaerőpiacon. Azon cégek, akikkel kapcsolatban állunk, tárt karokkal várnak minket, sőt ismerek olyan céget, ahol csak járműépítő csapatokból van felvétel. Mára már az indulás óta heten végeztek tőlünk és vitathatatlannak tartják azt, hogy a nálunk szerzett tapasztalatok mind a felvételnél, mind a munkavégzésnél előnyt jelentenek.
(x)
percről percre
-
12-08
20:55Ünnepvárás a Vásárhelyi Pál Iskolában -
12-08
20:10Folyamatos a Széktói Stadion modernizációja -
12-08
19:06Esti gyors - A nap hírei 1 percben -
12-08
18:43Csomagautomatákról és postapartneri-hálózatról egyeztet Kecskemét polgármestere -
12-08
18:39Újabb áldozatot követelt a lakástűz -
12-08
17:56Vita Kecskemét jövő évi költségvetéséről -
12-08
16:36Kamion ütközött vonattal Kunszentmárton határában -
12-08
16:11Christian Wolff: a Mercedes-gyár munkatársai megérdemlik a magas szintű bérfejlesztést -
12-08
16:03Zajlik a téli felkészülés a Volánbusznál -
12-08
15:20Kezdődhet Kecskemét és Ballószög víziközmű-hálózatának fejlesztése -
12-08
14:4745 millió eurós beruházást valósít meg a Nissin Foods Kecskeméten -
12-08
14:131000 forintba kerül majd a havi diákbérlet Kecskeméten -
12-08
13:44Elmarad szombaton a Péczely Saroltával való beszélgetés a könyvtárban -
12-08
12:58Alsóházi rangadóra készül hazai pályán a KNKSE -
12-08
12:49A baloldal frakcióvezetője az elmúlt év nehézségeiről beszélt
fő híreink
-
01-05
16:34Kertitraktor és vonat ütközött -
12-16
08:26Küldöttgyűlés, mesterlevelek és az idei TOP 100 kiadvány a Gazdasági Ablakban -
10-20
14:42Dobogós Kecskemét a donorjelentő kórházak között -
10-02
19:28Százötödik születésnapján köszöntötték Terike nénit -
10-02
11:02Újabb egy évre Finta Zita az egyetem kancellárja -
09-28
16:55Több százan vettek részt a Hosszú utcai ovi Mihály napi vásárán -
09-28
14:24Már az első órában több mint 300 futó a 24 órás futáson -
09-28
13:28Elkezdődött a KARC40 nemzetközi utánpótlás rögbitorna -
09-23
11:45Közel száz kisgyermeket fogad a megújult nyárlőrinci óvoda -
09-22
20:4325 éves a Kecskemét-Aomori Baráti Kör -
09-22
12:19Gereben Lívia megkapja a harmadik kemoterápiás kezelést, majd következik a csontvelő transzplantáció -
09-09
15:07Elkezdődött a Széchenyiváros ünnepe -
05-20
18:23Közösségek hete - Kecskeméti Városi Civil Kerekasztal Találkozójának beszámolója -
02-08
17:19Daniel SPEER Brass Quintet a Rákócziban -
10-18
06:00A siker az embereken múlik - 70 éves az Univer
Hirdetés