Kecskemét TV Kecskemét TV Kecskeméti lapok Kecskeméti lapok Gong rádió Gong rádió Keol Keol MONTÁZS magazin MONTÁZS magazin
Regisztráció Regisztráció Regisztráció Kecskemét város Kecskemét város

Naptár 2024. November 13. Szerda  Szilvia

EUR: --- Ft Árfolyam csökkenés

GBP: --- Ft Árfolyam növekedés

Hiros.hu Facebook YouTube csatorna
Hirdetés

Interjú dr. Csík Norbert egyetemi docenssel, az NJE GAMF Informatika Tanszék munkatársával

2020.05.14. 16:23

- Minden órát leginkább egyfajta színházi fellépés és tudatprogramozó csoportos hipnózis keverékeként élek meg - mondja dr. Csík Norbert egyetemi docens, aki a ​legelsők között alkalmazkodott a távoktatás adott feltételeihez és folytatta a tanítást ott, ahol abbahagyta.

Tanár Úr a legelsők között alkalmazkodott a távoktatás adott feltételeihez és folytatta a tanítást ott, ahol abbahagyta. A hallgatók imádják az óráit. Hogyan tanít, mi a népszerűség titka?

Azért, azt gondolom, nem vagyok teljesen népszerű, van hová fejlődni és mindig vannak olyan hallgatók is, akik a dolgozataim után sértve érzik magukat. Sajnos ez azonban a szakmánk sajátja. Ahol képességeket kell mérni és azokat felelősséggel megpróbálni hitelesen számszerűsíteni, ott a nemtetszésnek is helye lesz, ebben biztos vagyok. Aki ismer, az tudja, hogy többségében nincsenek félbehagyott dolgaim – határidős csúszásaim inkább – és ez leginkább azért van, mert mindent „kimaxolok”, akkor is, ha egyébként nem kellene. Mozgatórugóm, hogy tökéletes szeretnék lenni. Persze senki és semmi sem az, a hibák jönnek maguktól, lehet ezt nem szeretni és belenyugodni is, ám szerintem ezen lehet dolgozni, lehet ezzel törődni, engem jó érzéssel tölt el, ha saját szememben is elfogadható dolgot tudok létrehozni, vagy átadni.

Még egyetemi éveim alatt sokat figyeltem az oktatókat Szegeden, kinek mi volt a stílushibája és mi volt az, amit nagyon szerettem bennük. Amikor 2003 végén ide kerültem a GAMF-ra, szintén kiváló oktató kollégákkal kezdtem el dolgozni. Az informatikán akkoriban az új munkatársakat fél évig bejáratták napi 6 órában a számára szánt területtel foglalkozó, vagy azzal rokon témájú órákra, de legalább 3-4 különböző oktató órájára, hogy jegyzetelje le az anyagot – mintha hallgató lenne és a vizsgára készülne - és mellé azt is gyűjtse össze, mi az, ami tetszett az oktató előadási stílusában és mi az, ami nem. A félév végén Cséky Zsuzsa tanárnő azzal a jó tanáccsal látott el, hogy minden, ami nem tetszett, azt kerüljem saját stílusomban és minden, ami tetszett, vegyem magamra, s még ha nem is megy elsőre, dolgozzak folyamatosan magamon ezen.

Miket tartott meg a látottakból és tapasztaltakból?

Itt a teljesség igénye nélkül említem a legfontosabbakat. Dr. Papp Györgytől a hangos, éles, tagolt beszédet, Dr. Benedict Mihálytól a előadási stílust és ütemezést. Dr. Török Miklósnál jónak tartottam a témát érintő, érdekfeszítő sztorikat az óra alatt, ha lanyhult a figyelem. Dr. Gingl Zoltán, Cséky tanárnő és Dr. Bogár Ferenc esetében a hallgatókkal való közvetlenséget, barátságos beszélgetéseket és egyfajta lazaságot, segítőkészséget. Dr. Kovács Lóránttól a pontos, mérnöki megfogalmazásokat, Dr. Madarász Lászlótól az éles kritikai érzéket, pontos meglátások hangsúlyozását, jó kedélyű, „feldobó” előadásmódot, és végül Dr. Dombi Józseftől azt a kedves tiszteletet (ezt csak így tudom jellemezni), ami egyfajta alázat a leendő kollégákkal szemben.

Egyik középiskolás tanárom mondta, hogy számára a tanítás „fellépés”. Ön is így érzi?

Valahol minden órát egyfajta színházi fellépés és tudatprogramozó csoportos hipnózis keverékeként élek meg leginkább, aminek az eredménye és legnagyobb sikere végül nem a taps, hanem a hallgatók bevonzott figyelme, amikor sikerül őket teljesen „berántani”.

Milyen nehézségek adódtak a távoktatás során és hogyan sikerült megoldani, elhárítani őket?

A dolog nagyon váratlanul érintett, több tárgyamban azt gondoltam, elengedhetetlen a személyes kontaktus (pl. labor). Most is ezt gondolom, de ebből a kényszerhelyzetből a legjobbat kellett kihozni. Gyorsan kellett dönteni és reagálni. Óriási segítségemre voltak az Informatika Tanszék csapatának tagjai, itt leginkább Zsupányi Krisztánt és Göcs Lászlót emelném ki, akik szinte minden felmerülő technikai kérdésemre azonnal válaszoltak vagy eljöttek betanítani. A Twitch-et találtam legjobb platformnak, online stream-ekre találták ki, a közvetítések 2 hétig visszanézhetők és le is tölthetők igény esetén, a nézőkkel a kapcsolatot pedig chatben beküldött kérdéseik mentén tartom élőszóban. Itt az a jó, hogy az előadás menetét nem zavarja más beszédhang, a feltett kérdésre pedig van idő kigondolni a választ a folyamatos szöveg közben.

A kisfiam sokat nézi szabadidejében a „streamer”-ek és egyéb „youtuber”-ek videóit, óhatatlanul megnéztem én is néhányat korábban. Azt láttam, hogy a minőségen és a nézői élményen emel, ha a közvetítés rendesen „meg van csinálva”.

Hirdetés

[ A cikk a hirdetés után folytatódik! ]

Amikor jött az átállás, Krisztián kollégámmal két napig éjt nappallá téve szereltünk, jártuk a boltokat, mert fejembe vettem, hogy ehhez bizony házi stúdió kell. A dolog költségesnek is bizonyult, hiszen pl. jobb webkamerát már csak Pestről tudtam hozatni a felvásárlási láz miatt, háttérnek több 10 m vásznat vettünk, fehéret, feketét, zöldet, kéket, hogy majdcsak bejön valamelyik, valamint a világításhoz LED-es fehér fényforrásokat. A technika először csak kék vászonnal működött, de ott sem jól, kiderült, hogy a fény színhőmérséklete és a szoba festése együtt nem jó, ezért a „greenbox” oldalfalait fekete vászonnal borítottam és újabb fénytesteket szereztem be 4500-6500K között.

Szoftverként az erre kitalált OBS Studio-t használom. A teljes átállás egy-másfél hetet vett igénybe, fúrtam-faragtam itthon. De megérte, azt gondolom, az anyagaim majdnem olyanok, mint ahogyan azt elsőre elképzeltem. Érdekes volt, hogy ilyen videók első felmondásakor szabályosan lesújtónak találtam magam, azt, ahogy beszélek, kész katasztrófa…te jó ég! Benne volt az is, hogy mindannyian megszoktuk azt az „amerikai” gesztikuláció és hanghordozás kombinációt, amivel a „youtuber”-ek a videóikat általában eladják, így először azt kellett megtanulni kicsit és próbálgatni felvételen. Nagy nézettségű külföldi youtube-csatornákat néztem, hogy ki hogyan beszél, hogyan mozgatja a kezeit közben stb.

Amivel nem számoltam, az sajnos az idő: 1 óra anyagot nagyjából 2 óra alatt mondok fel és azt utána 4 óra alatt vágom véglegesre. Ez irreálisan sok munka, de azt gondolom, ezen anyagoknak bizonyos részei újra felhasználhatók lesznek, ezért mégiscsak megéri ebbe az irányba menni, azonkívül, ha már a munkaidőnket valójában mégiscsak otthon töltjük, ezt nem sajnáltam beletenni.

Mi a véleménye a távoktatásról mint képzési formáról? 

Sok évvel ezelőtt voltam egy távoktatási tananyagfejlesztő képzésen, ami más országok gyakorlataiból merített. Akkor, ahogyan most is, óriási lehetőséget láttam benne a hallgatók és az Egyetem szemszögéből is. Sokat lobbiztam különböző szervezeti fórumokon, hogy erre nagyobb hangsúlyt fektessünk, de a dolog gazdasági kezelésének bonyolult vonatkozásaira hivatkozva az elképzelés végül nem kapott szabad utat: letéti rendszerben kiadható mikrolabor-csomagok, írott jegyzetek stb. szükségesek és az ezeket kézben tartó szakmai-gazdasági csoport.

A távoktatás országokon átívelő technológia tud lenni, általa egyfajta virtuális egyetemet lehet üzemeltetni, tandíjjal, de rezsi nélkül, újra felhasználható profi videóanyagokkal. Persze, ehhez először komoly anyagi és emberi erőforrást kellene bevonni és biztosítani, hogy a szerzők motiváltak legyenek és maradjanak is tananyagaik fejlesztésében. Csak érdekesség, hogy lehet olyan jegyzetet készíteni, aminek csak a megfelelően szerkesztett formátuma biztosan elősegíti a tanulási folyamat 30-40%-át, ám ilyen jegyzet minőségi alakjához egy oldal nagyjából napi 8 órát vesz igénybe, s ehhez nem csak szakmai, hanem grafikai jártasságok is kellenek.

Hazai tekintetben a távoktatásnak azt gondolom, komoly piaca lenne, hiszen sok olyan dolgozó van, aki saját képzésének és munkahelyi beosztásának ütemét nem tudja hétvégékre sem egyeztetni. A távoktatás igen nagy része otthoni elfoglaltság, megjelenni csak vizsgákra és összevont időtartamú (ki nem küldhető) laborgyakorlatok elvégzésére kell, ami néhány napot jelent csak egy félévben. Gondolok itt mondjuk pl. PLC-képzésre, programozó képzésre.

Mit tanácsol azoknak a hallgatóknak, akiknek a vizsgaidőszakban Önnél lesz vizsgájuk?

TANULNI - TANULNI - TANULNI - GYAKOROLNI! Ezen felül mindenképp azt, hogy a vizsgák előtt 1-2 nappal alaposan tájékozódjanak a Neptun-ban, nézzék meg a vizsgainformációkat, ellenőrizzék az e-mailjeiket és igyekezzenek az internetkapcsolatot több úton is biztosítani.

Műszaki pályán távvizsgáztatni, úgy gondolom egyébként teljes irrealitás, hiszen ki is feküdne olyan agysebész kezei közé, aki a diplomát otthon megírt vizsgák mentén szerezte (kipuskázva minden bonyolultabbnak tűnő dolgot a könyveiből)? Hát én nem, az bizonyos. Vizsgáim ehhez mérten lesznek trükkösek: a puskázást a rendelkezésre álló technológia nem tudja megakadályozni; ezért olyat érdemes kérdezni, amit, ha tud az ember, gyorsan meg tud válaszolni, vagy kiszámolni, de kikeresni hosszas – s ebből eleget. Ezen felül pedig lehetőség szerint atomizálni az egyszerre vizsgázó közösséget még látatlanban is. Nos, ezzel máris lehet többet elmondtam, mint akartam ????.

Hirdetés

Percről percre percről percre

Fő híreink fő híreink

Hirdetés

helyi hírek

Ünnepvárás a Vásárhelyi Pál Iskolában

Ünnepvárás a Vásárhelyi Pál Iskolában

Ünnepváró teadélutánt rendeztek ma a Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola és Alapfokú Művés...

Csomagautomatákról és postapartneri-hálózatról egyeztet Kecskemét polgármestere

Csomagautomatákról és postapartneri-hálózatról egyeztet Kecskemét polgármestere

Nyolc csomaguatomatát fognak kihelyezni a következő 1-2 héten belül Kecskeméten. Ezt Szemereyné P...

Vita Kecskemét jövő évi költségvetéséről

Vita Kecskemét jövő évi költségvetéséről

Hosszas vita bontakozott ki a mai közgyűlésen Kecskemét 2023-as költségvetéséről. A kormánypárti ...

Kezdődhet Kecskemét és Ballószög víziközmű-hálózatának fejlesztése

Kezdődhet Kecskemét és Ballószög víziközmű-hálózatának fejlesztése

Nagyobb hatékonyságú ivóvízvezetéket kap Kecskemét és Ballószög. A mai közgyűlésen megszavazták a...

Elmarad szombaton a Péczely Saroltával való beszélgetés a könyvtárban

Elmarad szombaton a Péczely Saroltával való beszélgetés a könyvtárban

Kodály Zoltánné Péczely Sarolta egészségügyi okokból lemondta a szombat délutánra a megyei könyvt...

Alsóházi rangadóra készül hazai pályán a KNKSE

Alsóházi rangadóra készül hazai pályán a KNKSE

Két héttel ezelőtt éppen a Messzi István Sportcsarnokban szerezte meg első győzelmét a bajnokságb...

A baloldal frakcióvezetője az elmúlt év nehézségeiről beszélt

A baloldal frakcióvezetője az elmúlt év nehézségeiről beszélt

„Az esztendő végének közeledtével, advent idején nekünk is számvetést kell készítenünk a mö...

Nem volt indulatoktól mentes a közgyűlés kezdete

Nem volt indulatoktól mentes a közgyűlés kezdete

„A város érdekeit nem csak szem előtt tartó, hanem messzemenőkig szolgáló költségvetést nyú...

Győzelemmel búcsúztatná az évet hazai pályán a KTE-Piroska Szörp

Győzelemmel búcsúztatná az évet hazai pályán a KTE-Piroska Szörp

A naptári esztendő utolsó hazai megmérettetésére készülnek a hírös harcosok. Ezúttal a tabella há...

Idén karácsonykor a Te kívánságod is teljesülhet!

Idén karácsonykor a Te kívánságod is teljesülhet!

Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Malom Központ és a Hírös Cédrus Egyesület jóvoltából...

Szeretett alma materében koncertezett Fülei Balázs

Szeretett alma materében koncertezett Fülei Balázs

A Kodály Zoltán születésének 140. évfordulója kapcsán szervezett kecskeméti koncertsorozat részek...

Terelés az M5-ösön

Terelés az M5-ösön

Védőkorlát javítás valamint útépítési munkák miatt vannak forgalomkorlátozások térségünkben. Az Ú...

Elkészült Estike, a gerincsérült kutyus kerekes kocsija

Elkészült Estike, a gerincsérült kutyus kerekes kocsija

Elkészült a speciális kerekes kocsi Estike, a gerincsérült kutyus számára. A Menhely az Állatokér...

Megnövekedett az online elkövetett bűncselekmények száma

Megnövekedett az online elkövetett bűncselekmények száma

Közeleg a karácsony, a szeretet ünnepe, ami nem mindenki számára lehet boldog és gondtalan, hisze...

Hírek 1 percben!

Hírek 1 percben!

Nézze meg a nap legfontosabb kecskeméti híreit itt, egy percben.

Petőfi értelmezések a 21. században

Petőfi értelmezések a 21. században

Legendahántás, Petőfi és Arany barátsága egy kicsit másképpen, címmel tartottak előadást kedden e...

Segítsünk együtt a bűncselekmények áldozatainak!

Segítsünk együtt a bűncselekmények áldozatainak!

Bűncselekmények áldozatai számára indított gyűjtést a Kecskeméti Médiacentrum. Az Áldozatsegítő K...

Az 50. első díj Krakkóban - Durányik László a Múzsában

Az 50. első díj Krakkóban - Durányik László a Múzsában

Sorrendben az 50. első díjukat vehette át az Aurin Leánykar néhány napja Krakkóban, az ...

Országosan emelkedik, Kecskeméten csökken a szennyvízben a koronavírus koncentrációja

Országosan emelkedik, Kecskeméten csökken a szennyvízben a koronavírus koncentrációja

A szennyvízben mért SARS-CoV-2 örökítőanyag koncentrációja országos átlagot tekintve enyhe emelke...

Még több helyi hírmég több hír
Kecskeméti Lapok
Hírös históriák
Hírös gazdaság
A cookie-kkal még hatékonyabb szolgáltatásokat nyújthatunk. Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. További információk Értem

Süti („cookie”) Információ

Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.
A „sütiket” az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az Európai Unió előírásainak megfelelően használjuk.
Azon weblapoknak, melyek az Európai Unió országain belül működnek, a „sütik” használatához, és ezeknek a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük.

1. „Sütik” használatának szabályzata

Ez a szabályzat a domain név weboldal „sütijeire” vonatkozik.

2. Mik azok a „sütik”?

A „sütik” olyan kisméretű fájlok, melyek betűket és számokat tartalmaznak. A „süti” a webszerver és a felhasználó böngészője közötti információcsere eszköze. Ezek az adatfájlok nem futtathatók, nem tartalmaznak kémprogramokat és vírusokat, továbbá nem férhetnek hozzá a felhasználók merevlemez-tartalmához.

3. Mire használhatók a „sütik”?

A „sütik” által küldött információk segítségével az internetböngészők könnyebben felismerhetők, így a felhasználók releváns és „személyre szabott” tartalmat kapnak. A cookie-k kényelmesebbé teszik a böngészést, értve ez alatt az online adatbiztonsággal kapcsolatos igényeket és a releváns reklámokat. A „sütik” segítségével a weboldalak üzemeltetői névtelen (anonim) statisztikákat is készíthetnek az oldallátogatók szokásairól. Ezek felhasználásával az oldal szerkesztői még jobban személyre tudják szabni az oldal kinézetét és tartalmát.

4. Milyen „sütikkel” találkozhat?

A weboldalak kétféle sütit használhatnak:

  • - Ideiglenes „sütik”, melyek addig maradnak eszközén, amíg el nem hagyja weboldalt.
  • - Állandó „sütik”, melyek webes keresőjének beállításától függően hosszabb ideig, vagy egészen addig az eszközén maradnak, amíg azokat Ön nem törli.
  • - Harmadik féltől származó „sütik”, melyeket harmadik fél helyez el az Ön böngészőjében (pl. Google Analitika). Ezek abban az esetben kerülnek a böngészőjében elhelyezésre, ha a meglátogatott weboldal használja a harmadik fél által nyújtott szolgáltatásokat.

Elengedhetetlen munkamenet (session-id) „sütik”:

Ezek használata elengedhetetlen a weboldalon történő navigáláshoz, a weboldal funkcióinak működéséhez. Ezek elfogadása nélkül a honlap, illetve annak egyes részei nem, vagy hibásan jelenhetnek meg.

Analitikai vagy teljesítményfigyelő „sütik”:

Ezek segítenek abban, hogy megkülönböztessük a weboldal látogatóit, és adatokat gyűjtsünk arról, hogy a látogatók hogyan viselkednek a weboldalon. Ezekkel a „sütikkel” biztosítjuk például, hogy a weboldal az Ön által kért esetekben megjegyezze a bejelentkezést. Ezek nem gyűjtenek Önt azonosítani képes információkat, az adatokat összesítve és névtelenül tárolják. ( pl: Google Analitika)

Funkcionális „sütik”:

E sütik feladata a felhasználói élmény javítása. Észlelik, és tárolják például, hogy milyen eszközzel nyitotta meg a honlapot, vagy az Ön által korábban megadott, és tárolni kért adatait: például automatikus bejelentkezés, a választott nyelv, a szövegméretben, betűtípusban vagy a honlap egyéb testre szabható elemében Ön által végrehajtott felhasználói változtatások. Ezek a „sütik” nem követik nyomon az Ön más weboldalakon folytatott tevékenységét. Az általuk gyűjtött információkban lehetnek azonban személyes azonosító adatok, amelyeket Ön megosztott.

Célzott vagy reklám „sütik”:

Ezek segítségével a weboldalak az Ön érdeklődési körének leginkább megfelelő információt (marketing) tudnak nyújtani. Ehhez az Ön kifejezett belegyezése szükséges. Ezek a sütik részletes információkat gyűjtenek böngészési szokásairól.

5. Tartalmaznak a „sütik” személyes adatokat?

A legtöbb „süti” nem tartalmaz személyes információkat, segítségével nem azonosíthatók a felhasználók. A tárolt adatok a kényelmesebb böngészésért szükségesek, tárolásuk olyan módon történik, hogy jogosulatlan személy nem férhet hozzájuk.

6. Miért fontosak a „sütik” az interneten?

A „sütik” szerepe, hogy kényelmesebbé tegyék a felhasználók számára a böngészést, hiszen a böngészési előzmények révén állítja be a felhasználóknak a reklámokat, tartalmakat. A „sütik” letiltása vagy korlátozása néhány weboldalt használhatatlanná tesz. A letiltott vagy korlátozott „sütik” azonban nem jelentik azt, hogy a felhasználóknak nem jelennek meg hirdetések, csupán a megjelenő hirdetések és tartalmak nem „személyre szabottak”, azaz nem igazodnak a felhasználó igényeihez és érdeklődési köréhez. Néhány minta a „sütik” felhasználására:

  • - A felhasználó igényeihez igazított tartalmak, szolgáltatások, termékek megjelenítése.
  • - A felhasználó érdeklődési köre szerint kialakított ajánlatok.
  • - Az ön által kért esetben a bejelentkezés megjegyzése (maradjon bejelentkezve).
  • - Internetes tartalmakra vonatkozó gyermekvédelmi szűrők megjegyzése (family mode opciók, safe search funkciók).
  • - Reklámok gyakoriságának korlátozása; azaz, egy reklám megjelenítésének számszerű korlátozása a felhasználó részére adott weboldalon.
  • - A felhasználó számára releváns reklámok megjelenítése.
  • - Geotargeting

7. Biztonsággal és adatbiztonsággal kapcsolatos tényezők.

A „sütik” nem vírusok és kémprogramok. Mivel egyszerű szöveg típusú fájlok, ezért nem futtathatók, tehát nem tekinthetők programoknak. Előfordulhat azonban, hogy más szándékkal (rosszindulattal) rejtenek el információkat a „sütiben”, így azok spyware-ként működhetnek. Emiatt a víruskereső és –irtó programok a „sütiket” folyamatosan törlésre ítélhetik.

Mivel az internet böngészésre használt eszköz és a webszerverek folyamatosan kommunikálnak, tehát oda-vissza küldik az adatokat, ezért ha egy támadó (hekker) beavatkozik a folyamatba, kinyerheti a „sütik” által tárolt információkat. Ennek egyik oka lehet például a nem megfelelő módon titkosított internet (WiFi) beállítás. Ezt a rést kihasználva adatokat nyerhetnek ki a „sütikből”.

8. A „sütik” kezelése, törlése

A „sütiket” a használt böngészőprogramokban lehet törölni vagy letiltani. A böngészők alapértelmezett módon engedélyezik a „sütik” elhelyezését. Ezt a böngésző beállításainál lehet letiltani, valamint a meglévőket törölni. Mindemellett beállítható az is, hogy a böngésző értesítést küldjön a felhasználónak, amikor „sütit” küld az eszközre. Fontos hangsúlyozni azonban, hogy ezen fájlok letiltása vagy korlátozása rontja a böngészési élményt, valamint hiba jelentkezhet a weboldal funkciójában is.

  • - A beállítási lehetőségek általában a böngésző „Opciók” vagy „Beállítások” menüpontjában találhatók. Mindegyik webes kereső különböző, így a megfelelő beállításokhoz kérjük. használja keresője “Segítség” menüjét, illetve az alábbi linkeket a sütik beállításainak módosításához:
Cookie settings in Internet Explorer
Cookie settings in Firefox
Cookie settings in Chrome
Cookie settings in Safari
  • - Az anonim Google Analitika „sütik” kikapcsolásához egy úgynevezett „Google Analytics plug-in”-t (kiegészítőt) telepíthet a böngészőjébe, mely megakadályozza, hogy a honlap az Önre vonatkozó információkat küldjön a Google Analitikának. Ezzel kapcsolatban további információkat az alábbi linkeken talál:
Google Analytics & Privacy vagy Google Elvek és Irányelvek

9. További hasznos linkek

Ha szeretne többet megtudni a „sütik”-ről, azok felhasználásáról:

Microsoft Cookies guide
All About Cookies
Facebook cookies