A Mazda Dakó bemutatta a legújabb Mazda3-at
2019.03.20. 19:29
Már hagyomány, hogy a kecskeméti Dakó Kft. színes parti keretében vendégül látja partnereit, ügyfeleit, amikor egy új autó bemutatójára kerül sor. Így volt ez kedd este is, amikor bemutatkozott a negyedik generációs Mazda3 a Mazda Dakó Márkakereskedés és Márkaszervizben. Az eseményt hatalmas érdeklődés övezte, a hangulatos parti középpontjában álló piros és fehér csoda mindenkit meglepett és elbűvölt. Aztán, amikor beleültek, nem is nagyon akartak kiszállni.
Galéria
Hogy miben más a negyedik generációs Mazda3, mint elődei, melyekből mintegy 6 milliót gyártottak, 130 országban forgalmaztak, és Európában is elkelt kb. 1 millió darab? Ahogy Nagy Sándor autós műsorvezető a bemutató kisfilmben elmondta: MINDENBEN!
A meghívott vendégekre csak úgy záporoztak az információk az új modellről, mely annyi innovatív megoldást tartalmaz, hogy pár napig még eltart a hallottak feldolgozása. Igyekeztünk kiemelni ezek közül a legfontosabbakat.
A két karosszéria-típus, két külön személyiség. A sedan kifinomultan elegáns, a hatchback pedig a szenvedélyes és sportos változat.
Utóbbival ismerkedhetett meg személyesen is a kecskeméti közönség kedd este a Mazda Dakó Márkakereskedés és Márkaszervizben, de általuk kirajzolódott a teljes 3-as paletta.
A külső:
Igen fontos szempont volt, hogy az új Mazda3 már első pillantásra levegyen mindenkit a lábáról. Így aztán:
- az autó felületéről teljesen eltűntek az élek, a kevesebb több elvének megfelelően,
- a színekben még tovább tökéletesítették a crystal soul pirosat (a Mazda összes autójának harmadát ebben a színben értékesítik) és az új színt is megálmodtak: a pilometal szürke festés napfényben csillog, szűrt fényben pedig matt.
A belső:
Az ész megáll, de mielőtt az autó elindul, helyet is kell benne foglalni! És itt jön a Mazda mérnökeinek újabb varázslata: minél szorosabbra fűzni a kapcsolatot autó és vezetője között. Ez a Jinba Ittai, vagyis ló és lovasa egysége:
- a cél, hogy a vezető számára a lehető legkényelmesebb környezetet hozzák létre
- az új ülések, az új vezetőpozíció, a kapcsolódási rendszer, a váltó, mind úgy helyezkedik el, hogy a vezető teste egyensúlyban legyen, a vezetés ne okozzon fáradtságot
- nagyobb kijelző, menürendszerét és annak magyar fordítását teljesen átdolgozták, sokkal nagyobb a felbontása a 360 fokos kamerának is.
A motor:
A negyedik generációs Mazda3 két motorral, a továbbfejlesztett 116 lóerős dízelel, és a 122 lóerős benzinmotorral lép piacra. Utóbbinál kiemelkedik a hengerlekapcsolási rendszer, mely átmenetileg kéthengeresként is képes működtetni a motort, ezzel csökkentve a fogyasztást. A 3-as az első sorozatgyártású modell, mely megkapja a Mazda vadonatúj fejlesztését, a Skyactiv-X motort. Ez a motor egyesíti a benzin és dízelmotor előnyeit, nagyobb teljesítményt leadva, és ideálisabb fogyasztást elérve.
Az így működő motor nagyjából 10-30%-kal kevesebbet fogyaszt egy hasonló benzinesnél, így fogyasztása eléri, illetve bizonyos esetekben jobb is, mint a hagyományos dízelmotoré. A nyomatéka főleg kis fordulaton 20-40%-kal nagyobb, mint a hagyományos benzinmotoré, legfeljebb a feltöltött dízelmotor hasonlítható hozzá, de csak abban az üzemállapotban, amikor annál a töltőnyomás már felépült.” (Forrás: totalcar.hu)
Azonban a számoknál, betűknél és központi adatoknál is fontosabb, mit mond az, aki nem csak kipróbálta, de napi szinten Mazdát használ.
Kurdi Viktort, a Bácsvíz Zrt. elnök-vezérigazgatója is jelen volt az ünnepélyes bemutatón. Mivel ő egy 6-os Mazdát hajt, meg is kértük, meséljen mazdás tapasztalatairól, élményeiről:
- Éveken át német autó-párti voltam, de amikor Mazdára váltottam, egyáltalán nem bántam meg. Sőt! Nagyon sok dolog van, ami sokkal jobban tetszik ebben a japán autóban, mint a korábbi német járműveimben. Nagyon tetszik például az autó kiegyensúlyozottsága, dinamizmusa, tetszik a még mindig friss formája annak ellenére, hogy mag a modell, amit használok, már ötödik éves. Az általam használt Mazda benzinmotoros, és nagyon elégedett vagyok az erejével, dinamizmusával. Alacsony fordulaton csendes és rugalmas, magas fordulatszámon viszont, ha szükséges, erős és sportos. Jó beleülni és utazni benne, ami az igényes a belső kidolgozásnak is köszönhető. A most bemutatott autóban leginkább az fog meg, hogy nincsenek élek az ajtókon és az oldalán, ami igazán különleges érzést és hatást nyújt, és örülök az innovatív megoldásoknak, hiszen tartani kell a lépést. És nagyon várom az első konnektoros Mazdát – mondta Kurdi Viktor.
Balla István értékesítési vezető lelkesen mesélt a negyedik generációs hármasról:
- Az X motor gyakorlatilag a legnagyobb dobása a Mazdának, az újítás körülbelül olyan horderejű, mint annak idején a Skyactiv technológia bevezetése. Ez tulajdonképpen a második generációs Skyactiv technika, ennek legújabb generációs motorja az X. Ami a legfontosabb, hogy a benzin és a dízel motor 18:1 kompresszióval rendelkezik, gyújtógyertya még található benne azért, hogy be tudjuk indítani, de utána már egy kompresszor fogja az üzemanyag-levegősűrítést elvégezni. Fontos, hogy ennek a motornak nem lesz nitrogén-oxid kibocsátása, vagyis nem kormol, így ez már leginkább az Euro7-es motor felé kacsintgat – emelte ki Balla István.
Az értékesítési vezető elmondta, a 3-as Mazda már rendelhető benzin- és dízelmotorral egyaránt, a Skyactiv-X-szel szerelt autó szintén megrendelhető. Ha valaki arra gyúr, annak sem kell már sokáig várakoznia: augusztus az első gyártási hónap, és októberben fogják megkapni az első darab X motoros autókat.
- Eladások már vannak, a mai napon is történtek, aztán, amikor az utakon is találkoznak vele az emberek, biztos vagyok benne, hogy még nagyobb lesz az érdeklődés. Bízunk benne, hogy ugyanolyan sikeres lesz, mint az előd modell, ami nálunk is húzó volt, és reméljük ez a negyedik generációs modell is ugyanazt az utat fogja majd követni – zárta a beszélgetést Balla István.
Fotók: Keol.hu
[ A cikk a hirdetés után folytatódik! ]
percről percre
-
12-08
20:55Ünnepvárás a Vásárhelyi Pál Iskolában -
12-08
20:10Folyamatos a Széktói Stadion modernizációja -
12-08
19:06Esti gyors - A nap hírei 1 percben -
12-08
18:43Csomagautomatákról és postapartneri-hálózatról egyeztet Kecskemét polgármestere -
12-08
18:39Újabb áldozatot követelt a lakástűz -
12-08
17:56Vita Kecskemét jövő évi költségvetéséről -
12-08
16:36Kamion ütközött vonattal Kunszentmárton határában -
12-08
16:11Christian Wolff: a Mercedes-gyár munkatársai megérdemlik a magas szintű bérfejlesztést -
12-08
16:03Zajlik a téli felkészülés a Volánbusznál -
12-08
15:20Kezdődhet Kecskemét és Ballószög víziközmű-hálózatának fejlesztése -
12-08
14:4745 millió eurós beruházást valósít meg a Nissin Foods Kecskeméten -
12-08
14:131000 forintba kerül majd a havi diákbérlet Kecskeméten -
12-08
13:44Elmarad szombaton a Péczely Saroltával való beszélgetés a könyvtárban -
12-08
12:58Alsóházi rangadóra készül hazai pályán a KNKSE -
12-08
12:49A baloldal frakcióvezetője az elmúlt év nehézségeiről beszélt
fő híreink
-
01-05
16:34Kertitraktor és vonat ütközött -
12-16
08:26Küldöttgyűlés, mesterlevelek és az idei TOP 100 kiadvány a Gazdasági Ablakban -
10-20
14:42Dobogós Kecskemét a donorjelentő kórházak között -
10-02
19:28Százötödik születésnapján köszöntötték Terike nénit -
10-02
11:02Újabb egy évre Finta Zita az egyetem kancellárja -
09-28
16:55Több százan vettek részt a Hosszú utcai ovi Mihály napi vásárán -
09-28
14:24Már az első órában több mint 300 futó a 24 órás futáson -
09-28
13:28Elkezdődött a KARC40 nemzetközi utánpótlás rögbitorna -
09-23
11:45Közel száz kisgyermeket fogad a megújult nyárlőrinci óvoda -
09-22
20:4325 éves a Kecskemét-Aomori Baráti Kör -
09-22
12:19Gereben Lívia megkapja a harmadik kemoterápiás kezelést, majd következik a csontvelő transzplantáció -
09-09
15:07Elkezdődött a Széchenyiváros ünnepe -
05-20
18:23Közösségek hete - Kecskeméti Városi Civil Kerekasztal Találkozójának beszámolója -
02-08
17:19Daniel SPEER Brass Quintet a Rákócziban -
10-18
06:00A siker az embereken múlik - 70 éves az Univer
Hirdetés