A kapcsolatok nagytőkései
2019.03.22. 13:40
Sikeres évet zárt a BNI Medialis, a vezető üzleti szervezet Bács-Kiskun és Jász-Nagykun-Szolnok megyei régiója. A 2015-ös indulás óta a régióban ma már közel 100 sikeres vállalkozó dolgozik azon, hogy meghonosítsa az „Aki ad, az nyer!” filozófiát és a professzionális üzleti networkinget az együttműködésre és a kölcsönös bizalomra építve. A régióvezetővel, Alterné Kiss Olgával beszélgettünk így év elején az eredményekről és a tervekről.
– Egy kemény, munkában és élményekben gazdag éven vagyunk túl, mely számunkra nagyon jó eredményeket hozott. Az első kecskeméti csoport, az Ezerjó után kiépült a második helyi vállalkozói közösség, miközben Szolnokon is sikerült megvetni a lábunkat, megismertetve az „Aki ad, az nyer!” filozófiát, az ott élő vállalkozókkal is.
– Hogyan „muzsikálnak” ezek a csoportok?
– Három teljesen különböző típusú csoportról beszélünk. A legrégebbi az Ezerjó. Ők most, háromévesként, abban a fázisban vannak, hogy már a kapcsolatrendszerük mélyére nyúlnak, ismerik a folyamatokat, a BNI lényegét. A fiatalabb kecskeméti csoportunk, az Aegopolis még nem töltötte be az egy évét. Áprilisban lesznek egyévesek, így ők még nagyon erősen abban a stádiumban vannak, hogy gyakorolják a networking eszközök minél hatékonyabb használatát. A harmadik a szolnoki csoport, akik egy különleges környezetben tevékenykednek. Ott a vállalkozók kevésbé ismerik egymást, nem minden olyan egyértelmű, mint a kecskeméti csoportok esetében. Ezért aztán az eltelt időszak alatt azon dolgoztunk Szolnokon, hogy ők egyáltalán meg akarják ismerni egymást, és akarjanak egymással dolgozni. Büszkén mondhatom, hogy mindhárom csoportunk sikertörténet: folyamatosan fejlődő csapatok, jelentős lokális gazdasági erőt képviselnek, és közösségként is mindig számíthatnak egymásra.
– Úgy tűnik, az elért eredmények magukban hordozzák a 2019-es év terveit is. Hogyan lehet mindezt kezelni, szervezni és kontroll alatt tartani?
– Valóban így van. Az idei év terveit az határozza meg, hogy a három csoport most épp milyen stádiumban van, és tagjai hova szeretnének eljutni. Ezekhez a célokhoz igazítják a csoportok a fókuszukat, és ez határozza meg, hogy a BNI által rendelkezésre álló keretrendszert, networking eszközöket milyen hangsúllyal fogják használni.
– Meg lehet határozni a vállalkozók célkitűzéseinek típusait?
– Van, aki azért jön, mert minőségi kapcsolatokra van szüksége. Más azt mondja, nem akar egy értékesítőt felvenni a cégéhez, hanem inkább használja a BNI adta lehetőségeket. Olyan is van, akinek az a fő fókusza, hogy terjeszkedjen, piacot szerezzen. Erre van lehetősége akár Magyarországon, akár külföldön, hiszen ez egy nemzetközi rendszer. Vannak olyanok is, akik egyszerűen szükségét érzik annak, hogy a saját szintjükön is meg tudják beszélni a kihívásaikat olyan emberekkel, akik adott esetben hozzájuk hasonló cipőben járnak. És megtalálhatók a csoportokban a magányos farkas típusú vállalkozók is, akik nem érezték eddig, hogy valahová tartoznának, de most kinyílik számukra a világ azzal, hogy egy ilyen csapat tagjává válnak. Összességében bármilyen céllal érkeznek is a vállalkozók, fejlődésük eredményeként jelentős versenyelőnyt szerezhetnek, illetve erősíthetik meg pozíciójukat a piacon.
- Milyen célokat fogalmaznak meg a vállalkozók?
- Arra ösztönözzük tagjainkat, hogy céljaikat minél egyértelműbben, konkrétabban fogalmazzák meg, és a mérhetőség érdekében számszerűen is határozzák meg. Ez biztosítja számukra azt, hogy pontosan tudják, hogy haladnak a céluk felé vezető úton, mik azok a pontok, eszközök, melyek hatékonyabb használatával jobb eredményeket érhetnek el. Másrészt a konkretizált kapcsolat-keresések teszik lehetővé a tagok számára, hogy kapcsolatrendszerüket egymás érdekében úgy tudják megmozgatni, hogy valós igényeket csatornázzanak össze előkészített ajánlásaik révén.
– Gondolom, nem csak adott év végén derül ki, hogy bejöttek-e a tervek.
[ A cikk a hirdetés után folytatódik! ]
– Természetesen év közben –a BNI keretrendszere által meghatározott és bejáratott módon - mérésre kerülnek a lépcsőfokok, így mindenki tudja, hol tart, és ha szükséges tud korrigálni. Kiderül számára, ha valamit hatékonyabban kell csinálnia, vagy valamilyen eszközt eredményesebben kell használnia. Ebben segíti a tagokat a mentorhálózat, a csoportokat támogató fejlesztési igazgatók, és ott vagyunk mi, a régióvezetők, akik pedig képzésekkel, személyes beszélgetésekkel segítjük tagjainkat.
– Ön, mint régióvezető is meghatároz célokat?
– Mindenképp. A céljaim nyilván egybecsengenek a BNI Medialis céljaival, amit kiemelnék, azok inkább a terveim. Tudjuk, hogy a BNI egy nemzetközi networking szervezet, a világon ebben a műfajban a legsikeresebb. Viszont én fontosnak tartom azt, hogy a networkinget ne csak a BNI-on keresztül ismerhessék meg a vállalkozók. Van bennem egy olyan törekvés, hogy a vállalkozók ne akkor ismerkedjenek meg azt az eszközrendszert, amikor már mélységeiben benne vannak a vállalkozásukban, hanem sokkal előbb.
- Ez azt is jelenti, hogy már fiatal korban érdemes felkelteni az érdeklődést, esetleg még a vállalkozóvá válás előtt?
- Biztos vagyok benne, ha a fiatalokat, vagy az induló vállalkozásokat, vállalkozókat időben meg tudjuk célozni, és felvértezni a networking tudással, akkor induláskor nem kérdés, hogy ehhez az eszközhöz fognak hozzányúlni. . Bár a vállalkozók egy része ösztönösen használja az ajánlásokat, a túlnyomó többség nem foglalja azt rendszerbe. A BNI hatékonyságát az adja, hogy a networking eszközök használatának tudatos, rendszeres alkalmazásával stratégiává formálják azt.
- Ilyen egyszerű lenne?
- Ahogy mondtam, az ajánlások adása az emberek életében folyamatosan jelen van. De fontos, hogy vállalkozásfejlesztési eszközként akkor tudjuk használni, ha valóban tudatosan, kölcsönösen alkalmazzuk ajánlási rendszerünket. Egy ajánlás előkészítése, a kapcsolatok mozgatása egymás érdekében nem anyagi dolgokon múlik, a BNI keretrendszerében tilos jutalékot kérni vagy felkínálni. Filozófiánk, Aki ad, az nyer!
- A rendszeres összejövetelek mellett milyen eszközök állnak még a rendelkezésre abban, hogy a BNI szellemiségét, és annak előnyeit minél többen ismerjék meg?
- Az üzleti találkozókra meghívott vendégekkel egyre többen ismerik meg az „Aki ad, az nyer” filozófiát. Emellett egy olyan képzéssorozatot is el fogunk indítani, melyen nem csak a BNI tagok vehetnek részt. Mivel hatalmas szellemi és kapcsolati tőke van a birtokunkban – hiszen tagjaink a maguk területén kiemelkedően jó vállalkozók - , a felhalmozott tudást és tapasztalatot illetve a BNI szellemiségét tovább adhatják tréningek formájában számos más vállalkozónak. Így ezt a tudást ki tudjuk vinni a BNI falain kívülre is.
Ezt szolgálják a környező településeken szervezett roadshow-k is, melyekben szintén központi szerep jut a tagoknak. A tavalyi évhez hasonlóan számos kitelepülésre kerül majd sor. Első állomásunkon rendkívül sikeres találkozót valósítottunk meg Kiskunhalason az Ezerjó csoport segítségével, de a szolnoki Pelikánok is folytatja majd a megkezdett sort, többek között Jászberényben, Martfűn.
Rendkívül fontos, hogy további településeken fogunk új csoportokat létrehozni. A közeljövő célterületei Kiskunhalas, Jászberény és Baja.
A BNI víziója, hogy Változtassuk meg, ahogy a Világ üzletel. Nagy munka áll előttünk, de az igény Magyarországon a biztonságos, bizalmi kapcsolatokon alapuló, egymást segítő üzletelési módszerre rendkívül erős.
Így országosan is számos új csoport indul az idei évben is, mindez pedig olyan hatással lesz a lokális gazdasági környezetre, hogy minden szempontból dinamikus fejlődés veszi kezdetét. Hiszen jól tudjuk: „Aki ad, az nyer!”
percről percre
-
12-08
20:55Ünnepvárás a Vásárhelyi Pál Iskolában -
12-08
20:10Folyamatos a Széktói Stadion modernizációja -
12-08
19:06Esti gyors - A nap hírei 1 percben -
12-08
18:43Csomagautomatákról és postapartneri-hálózatról egyeztet Kecskemét polgármestere -
12-08
18:39Újabb áldozatot követelt a lakástűz -
12-08
17:56Vita Kecskemét jövő évi költségvetéséről -
12-08
16:36Kamion ütközött vonattal Kunszentmárton határában -
12-08
16:11Christian Wolff: a Mercedes-gyár munkatársai megérdemlik a magas szintű bérfejlesztést -
12-08
16:03Zajlik a téli felkészülés a Volánbusznál -
12-08
15:20Kezdődhet Kecskemét és Ballószög víziközmű-hálózatának fejlesztése -
12-08
14:4745 millió eurós beruházást valósít meg a Nissin Foods Kecskeméten -
12-08
14:131000 forintba kerül majd a havi diákbérlet Kecskeméten -
12-08
13:44Elmarad szombaton a Péczely Saroltával való beszélgetés a könyvtárban -
12-08
12:58Alsóházi rangadóra készül hazai pályán a KNKSE -
12-08
12:49A baloldal frakcióvezetője az elmúlt év nehézségeiről beszélt
fő híreink
-
01-05
16:34Kertitraktor és vonat ütközött -
12-16
08:26Küldöttgyűlés, mesterlevelek és az idei TOP 100 kiadvány a Gazdasági Ablakban -
10-20
14:42Dobogós Kecskemét a donorjelentő kórházak között -
10-02
19:28Százötödik születésnapján köszöntötték Terike nénit -
10-02
11:02Újabb egy évre Finta Zita az egyetem kancellárja -
09-28
16:55Több százan vettek részt a Hosszú utcai ovi Mihály napi vásárán -
09-28
14:24Már az első órában több mint 300 futó a 24 órás futáson -
09-28
13:28Elkezdődött a KARC40 nemzetközi utánpótlás rögbitorna -
09-23
11:45Közel száz kisgyermeket fogad a megújult nyárlőrinci óvoda -
09-22
20:4325 éves a Kecskemét-Aomori Baráti Kör -
09-22
12:19Gereben Lívia megkapja a harmadik kemoterápiás kezelést, majd következik a csontvelő transzplantáció -
09-09
15:07Elkezdődött a Széchenyiváros ünnepe -
05-20
18:23Közösségek hete - Kecskeméti Városi Civil Kerekasztal Találkozójának beszámolója -
02-08
17:19Daniel SPEER Brass Quintet a Rákócziban -
10-18
06:00A siker az embereken múlik - 70 éves az Univer
Hirdetés