A marketing guru furfangos praktikái
Wolf Gábor előadása a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamarában
2021.11.04. 17:19
Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő tartott előadást „Vevőszerzés bajnokai” címmel a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamarában. A szakember két évtizedes tapasztalatára és könnyed stílusban előadott történeteire, kreatív ötleteire annyian voltak kíváncsiak, hogy megtelt a Platter János terem. Egyetemisták, tapasztalt és leendő vállalkozók egyaránt lenyűgözve hallgatták, hogyan tudnak vevőt szerezni, aztán pedig azokat meg is tartani.
Galéria
Egy kisvállalkozás számára az első számú feladat az, hogy napi szinten, megbízhatóan és hatékonyan tudjon új vevőket, ügyfeleket behozni. Lehetőleg úgy, hogy a bevétel több legyen, mint amennyit reklámra költünk. Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő gondolata nem újkeletű, és nem is tűnik bonyolultnak. Első olvasatra legalábbis. Meg azoknak, akik nem ebből élnek, akiknek nem ezen múlik a mindennapi betevőjük, a családjuk jövője.
Mert, bizony, a piacon sokan vannak, akik eladnának. Ráadásul sokszor hasonló termékeket, szolgáltatásokat. És bár vevők is sokan akadnak, de őket meg kell találni, el kell érni, meg kell szólítani, elégedetté kell tenni és meg kell tartani. Miközben akkora a nyüzsi a piacon, hogy egymás hangját se halljuk. Mindenki vevőért kiált (sokan pedig jó marketingesért).
Mitől vagyok én jobb, miért az én termékemre van szüksége, hogyan tudom erről meggyőzni, hogy tudom elcsábítani? Ha ezek a kérdések felmerülnek, az már fél siker. Mert ha van cél és célközönség, a lehetőségek tárháza kimeríthetetlen. Csak élni kell tudni velük.
- Ma már a kisvállalkozások nagyon szerencsés helyzetben vannak. Húsz évvel ezelőtt, amikor mi kezdtünk, esetleg szórólapozni lehetett, hirdetni a helyi tévében, rádióban. Ezzel szemben ma már száznál is több eszköz áll a marketingesek rendelkezésére. Talán már veszélyes is ez a sok lehetőség, mert az emberek elfelejtik az alapokat. Az alap pedig mindig az, hogy mit kell mondanom arról a termékről vagy szolgáltatásról, ami miatt bejön a vevőm. Kinek szól, miért jó, mi a fő üzenet. Ezt kell megtalálni – mondja Wolf Gábor, a Kisvállalati Marketing Biblia szerzője, aki ezen a csütörtöki délutánon élőben osztotta meg tanulságos és kreatív történeteit a hallgatósággal az Iparkamarában.
Kiderült, hogyan lehet felhasználni huncutul és rendkívül ötletesen és eredményesen marketing célokra a rendőrségi jelenlétet egy dugóban (menjen híre, hogy a te eseményedre tart az a rengeteg autó), a szobafestők iránt érzett ellenszenvet (azt és úgy csinálják sokan, tudom, de én pont nem úgy csinálom), miért érdemes borítékban fél fülbevalót küldeni embereknek egy ékszerbolt megnyitója előtt.
[ A cikk a hirdetés után folytatódik! ]
Egyszerűbb és komplex megoldások egyaránt szerepeltek Wolf Gábor repertoárjában, mindenki eldönthette, mennyi idő és energiát kíván a vevőszerzésre szánni. A zseniális az volt az előadásban, hogy ezek a furfangos ötletek úgy csapódtak le a hallgatóság soraiban ülők agyában, hogy már át is tudták konvertálni saját vállalkozásukra. Felcsillant a szemük, lelki szemeik előtt már megnyílt a Facebook Business Suite and Business Manager, már nyomták a lájvot, vagy kiötölték a 30 másodperces Tik-Tok videót. Amikkel aztán már meg is sokszorozták vevőiket, vagy épp visszaszerezték elszalasztott, elvesztett partnereiket.
- A legnagyobb változást a social média hozta, egyértelműen azzal, hogy nem csak a fogyasztók, de a cégek közül is egyre többen használják. Ott vannak a Facebook-on, a Youtube-n, a Tik-Tok-on. Csakhogy a cégeknek azt kellene megérteniük, hogy nem mindenkinek kötelező ott lennie. Annak viszont, aki fent van, annak nagyon jól kell csinálnia, mert nagyon nagy a zaj, nagyon sokan posztolnak. Azt szoktam javasolni, hogy inkább kevesebb tartalmat tegyen ki, de az legyen minőségi, ütős, és különbözzön a konkurenciától – hangsúlyozta a marketing szakember. Hozzátette: A jó minőségű vevőkkel kell foglalkozni, rájuk kell szánnunk az időt, meg kell tanulni leépíteni azokat, akik csak az időnket, energiánkat rabolják, de hasznot nem hoznak.
Az előadó természetesen nem csak a technikákról beszélt, de olyan dolgokra is felhívta a figyelmet, mint az ügyfélbázis fontossága, és annak felépítésére is szolgált ötletekkel. Kiemelte azonban, hogy a közösségi médiában gyűjtött ügyféllista a oldal tulajdonosáé, mindenki rendelkezzen sajáttal. Akkor is gyűjtse és építse, ha semmit nem kezd vele, mert egyszer úgyis jön az isteni szikra, hogy milyen ajánlatokkal szórja meg követőit. És itt is jött egy jótanács: arra a termékre/szolgáltatásra érdemes kihegyezni, amelyik a legjobb a kínálatban (azt a lovat, ugye, amelyik húz).
Az előadáson nagyon sok praktika, kreatív ötlet és hasznos tanács elhangzott, majd a vendégek tehettek fel szakmai kérdéseket, melyekre a szakember csípőből válaszolt. Na, ugye, nem is olyan bonyolult az. Annak, aki két évtizede ezzel kel és ezzel fekszik. De amíg ilyen remek szakemberek vannak, és olyan lelkes kisvállalkozók, marketingesek, akik időt és energiát ölnek abba, hogy képezzék magukat, minden piaci szereplő jól jár. A Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamarán pedig semmi nem múlik. Ők összehozzák a partnereket, megszervezik az okosítós előadásokat és konzultációkat, aztán a babérokat meg mindenki aratgassa le magának, egészséggel.
Fotók: Kovács Réka
percről percre
-
12-08
20:55Ünnepvárás a Vásárhelyi Pál Iskolában -
12-08
20:10Folyamatos a Széktói Stadion modernizációja -
12-08
19:06Esti gyors - A nap hírei 1 percben -
12-08
18:43Csomagautomatákról és postapartneri-hálózatról egyeztet Kecskemét polgármestere -
12-08
18:39Újabb áldozatot követelt a lakástűz -
12-08
17:56Vita Kecskemét jövő évi költségvetéséről -
12-08
16:36Kamion ütközött vonattal Kunszentmárton határában -
12-08
16:11Christian Wolff: a Mercedes-gyár munkatársai megérdemlik a magas szintű bérfejlesztést -
12-08
16:03Zajlik a téli felkészülés a Volánbusznál -
12-08
15:20Kezdődhet Kecskemét és Ballószög víziközmű-hálózatának fejlesztése -
12-08
14:4745 millió eurós beruházást valósít meg a Nissin Foods Kecskeméten -
12-08
14:131000 forintba kerül majd a havi diákbérlet Kecskeméten -
12-08
13:44Elmarad szombaton a Péczely Saroltával való beszélgetés a könyvtárban -
12-08
12:58Alsóházi rangadóra készül hazai pályán a KNKSE -
12-08
12:49A baloldal frakcióvezetője az elmúlt év nehézségeiről beszélt
fő híreink
-
01-05
16:34Kertitraktor és vonat ütközött -
12-16
08:26Küldöttgyűlés, mesterlevelek és az idei TOP 100 kiadvány a Gazdasági Ablakban -
10-20
14:42Dobogós Kecskemét a donorjelentő kórházak között -
10-02
19:28Százötödik születésnapján köszöntötték Terike nénit -
10-02
11:02Újabb egy évre Finta Zita az egyetem kancellárja -
09-28
16:55Több százan vettek részt a Hosszú utcai ovi Mihály napi vásárán -
09-28
14:24Már az első órában több mint 300 futó a 24 órás futáson -
09-28
13:28Elkezdődött a KARC40 nemzetközi utánpótlás rögbitorna -
09-23
11:45Közel száz kisgyermeket fogad a megújult nyárlőrinci óvoda -
09-22
20:4325 éves a Kecskemét-Aomori Baráti Kör -
09-22
12:19Gereben Lívia megkapja a harmadik kemoterápiás kezelést, majd következik a csontvelő transzplantáció -
09-09
15:07Elkezdődött a Széchenyiváros ünnepe -
05-20
18:23Közösségek hete - Kecskeméti Városi Civil Kerekasztal Találkozójának beszámolója -
02-08
17:19Daniel SPEER Brass Quintet a Rákócziban -
10-18
06:00A siker az embereken múlik - 70 éves az Univer
Hirdetés