A következő évtized szállítmányozási kihívásaira adnak választ a Knorr-Bremse fejlesztései
2021.09.30. 16:54
Befejeződött a Knorr-Bremse R&D Center Globális, Skálázható Haszongépjármű Rendszerek elnevezésű fejlesztési projektje. A projekt során a haszongépjárművek fék-és légellátó rendszerének globálisan alkalmazható architektúrájának és komponenseinek fejlesztését valósították meg a budapesti Kutatás-Fejlesztési Intézet mérnökei.
A projekt során fejlesztett rendszerek a járművezetőtől minél több feladatot képesek átvenni, növelve ezzel a közlekedésbiztonságot. Járműélettartamra vetített összköltség és baleseti kockázatok csökkentése voltak a projekt fő céljai.
Budapest, 2021. szeptember 30 - Az árufuvarozás mennyisége a következő évtizedekben folyamatosan növekedni fog. Konzervatív prognózisok szerint az elkövetkező 25 évben csak Németországban 40%-kal fog növekedni a közúti árufuvarozás tonna-kilométerben mért volumene. Egész Európában és az Amerikai Egyesült Államokban hasonló a trend. A forgalomsűrűség növekedése növeli a baleseti kockázatokat.
A Knorr-Bremse R&D Center Globális, Skálázható Haszongépjármű Rendszerek projektjének megvalósítása során olyan járműbiztonsági rendszerkomponenseket és architektúrát fejlesztettünk, amelyek választ adhatnak az elkövetkező évtized kihívásaira és egyúttal az üzemeltetői és a társadalmi követelményeket optimálisan elégítik ki.
A követelményeket két fő csoportra bontottuk: járműélettartamra vetített összköltség csökkentése és baleseti kockázatok csökkentése. A költségcsökkentést olyan rendszer-architektúrákkal valósítottuk meg, melyeket a járműgyártók globálisan, ezáltal nagy darabszámban tudnak alkalmazni. A projekt alatt a fékrendszer és a légellátó rendszer globálisan alkalmazható architektúráját és komponenseit fejlesztettük ki. A legnagyobb baleseti kockázatot a járművezetők hordozzák magukban. A projekt során olyan rendszerek fejlesztését végeztük, melyek a járművezetőtől minél több feladatot átvesznek és bizonyos körülmények között autonóm vezetésre is képesek. Az autonóm tesztjárművünket közúti körülmények között is sikeresen teszteltük, az M6-os autópálya egy kiválasztott kb. 100 km hosszú részén végeztünk közutas teszteket.
A megvalósított projekt tartalma illeszkedik a járműgyártók által meghatározott globális trendekhez – autonóm járműirányítás, globális haszongépjármű-platformok. A Globális, Skálázható Haszongépjármű Rendszerek projektben megvalósított innovációs fázis eredményeit a járműgyártói termékstratégiákhoz kapcsolódóan közvetlenül hasznosítani tudjuk a Knorr-Bremse termékfejlesztésében. A fejlesztési eredményeken túl hozzáadott értéket jelent az iparági élvonalba tartozó fejlesztési tartalom is, mert megteremti a magasan kvalifikált munkavállalók hosszú távú alkalmazásának lehetőségét.
Vállalati profil
[ A cikk a hirdetés után folytatódik! ]
A Knorr-Bremse (ISIN:DE000KBX1006, rövidítve: KBX) vezető helyet tölt be a fékrendszerek világpiacán és fő beszállító más, a biztonság szempontjából kritikus fontosságú vasúti és teherjármű rendszerek körében. A Knorr-Bremse termékei döntő mértékben járulnak hozzá világszerte a vasúti és közúti szállításban a nagyobb biztonsághoz és energiahatékonysághoz. Több mint 30 országban, több mint 100 telephelyen mintegy 29.500 munkavállaló hozzáértése és motivációja váltja ki világszerte a termékek és szolgáltatások felhasználóinak megelégedését. 2020-ban a Knorr-Bremse két divíziója együttesen 6,2 milliárd EUR árbevételt ért el (IFRS rendszer szerint). A Társaság több mint 115 éve vezető szerepet tölt be az iparág megújításában, amit a mobilitás és a szállítási technológiák körében élenjáró rendszerszintű megoldások lendítenek előre. A Knorr-Bremse Németország egyik legsikeresebb ipari vállalata, amely hasznosítja a kulcsfontosságú globális megatrendeket: városiasodás, fenntarthatóság, digitalizáció és mobilitás.
Elérhetőségek:
Média Kapcsolatok:
Bucsai Edina, telefon +76 511 738, edina.bucsai@knorr-bremse.com
percről percre
-
12-08
20:55Ünnepvárás a Vásárhelyi Pál Iskolában -
12-08
20:10Folyamatos a Széktói Stadion modernizációja -
12-08
19:06Esti gyors - A nap hírei 1 percben -
12-08
18:43Csomagautomatákról és postapartneri-hálózatról egyeztet Kecskemét polgármestere -
12-08
18:39Újabb áldozatot követelt a lakástűz -
12-08
17:56Vita Kecskemét jövő évi költségvetéséről -
12-08
16:36Kamion ütközött vonattal Kunszentmárton határában -
12-08
16:11Christian Wolff: a Mercedes-gyár munkatársai megérdemlik a magas szintű bérfejlesztést -
12-08
16:03Zajlik a téli felkészülés a Volánbusznál -
12-08
15:20Kezdődhet Kecskemét és Ballószög víziközmű-hálózatának fejlesztése -
12-08
14:4745 millió eurós beruházást valósít meg a Nissin Foods Kecskeméten -
12-08
14:131000 forintba kerül majd a havi diákbérlet Kecskeméten -
12-08
13:44Elmarad szombaton a Péczely Saroltával való beszélgetés a könyvtárban -
12-08
12:58Alsóházi rangadóra készül hazai pályán a KNKSE -
12-08
12:49A baloldal frakcióvezetője az elmúlt év nehézségeiről beszélt
fő híreink
-
01-05
16:34Kertitraktor és vonat ütközött -
12-16
08:26Küldöttgyűlés, mesterlevelek és az idei TOP 100 kiadvány a Gazdasági Ablakban -
10-20
14:42Dobogós Kecskemét a donorjelentő kórházak között -
10-02
19:28Százötödik születésnapján köszöntötték Terike nénit -
10-02
11:02Újabb egy évre Finta Zita az egyetem kancellárja -
09-28
16:55Több százan vettek részt a Hosszú utcai ovi Mihály napi vásárán -
09-28
14:24Már az első órában több mint 300 futó a 24 órás futáson -
09-28
13:28Elkezdődött a KARC40 nemzetközi utánpótlás rögbitorna -
09-23
11:45Közel száz kisgyermeket fogad a megújult nyárlőrinci óvoda -
09-22
20:4325 éves a Kecskemét-Aomori Baráti Kör -
09-22
12:19Gereben Lívia megkapja a harmadik kemoterápiás kezelést, majd következik a csontvelő transzplantáció -
09-09
15:07Elkezdődött a Széchenyiváros ünnepe -
05-20
18:23Közösségek hete - Kecskeméti Városi Civil Kerekasztal Találkozójának beszámolója -
02-08
17:19Daniel SPEER Brass Quintet a Rákócziban -
10-18
06:00A siker az embereken múlik - 70 éves az Univer
Hirdetés